Ik word eindredacteur

Standaard

Sinds kort doe ik terug iets met mijn journalistiekskills. Ik werk mee aan ons personeelsblad. Thema’s bedenken, research doen, interviewen. En schrijven natuurlijk. ’t Is eens wat anders dan op de cover staan. Ik doe dat graag. Die redactievergaderingen zijn plezant. Ik leer mensen kennen die op de verdiepingen boven mij werken. Mijn schrijfsels worden nog eens op papier gedrukt -dat ziet er toch echter uit dan zo’n blog-.

Ik ben fier op mijn dubbele pagina hoor. Alleen die titel… en die tussentitel… De langste zondag/D-day Ik heb precies een artikel geschreven over de landing in Normandië. Ik moet zien dat ik eindredacteur kan worden. Dan kan ik zelf eens commentaar leveren op de teksten. Dan verzin ik mijn eigen titels. “Van mij mogen het elke dag verkiezingen zijn” nodigt toch meer uit tot lezen?

Voor het volgend nummer schrijf ik twee kortere artikeltjes. Eentje over het strafregister, eentje over een “sociale kerst” of maw over wat je kan doen om al voor 1 januari aan je goede voornemens te werken (bvb je kerstlichtjes kopen in de kringwinkel, kerstcadeaus tvv het goede doel kopen …) Wat is voor jullie een “sociale kerst”? Ik heb nog ideeën nodig om mijn artikel mee op te vullen.

2 gedachtes over “Ik word eindredacteur

  1. Misschien is een sociale kerst…
    samen koekjes bakken…
    1 cadeautje per persoon…
    handgemaakte kerstkaartjes met restjes papier etc…

    Ik denk nog wel eens over andere ideetjes!

  2. Sarah

    handgemaakte kerstkaartjes
    kaartjes op gerecycled papier
    slingers hergebruiken ipv steeds de laatste trends (tegenwoordig zijn het witte bomen met zwarte ballen) te volgen
    maar sociaal is ook: samen smoutebollen gaan eten op de kerstmarkt en een kaars kopen voor het goede doel 😉 Dat is bij deze een uitnodiging!

Geef een reactie

