Foto-opdracht aan mezelf

Standaard

Een van de belangrijkste items in mijn valies is mijn fototoestel. Uiteraard voorzien van extra batterijen, geheugenkaartjes en kabels om het toestel met allerlei computers te connecteren. Op mijn lijst heel wat TO DO’s. Foto’s van de nieuwe school, foto’s van de spullen die ik meeheb zodat de mensen die ze gedoneerd hebben zien dat ze terecht zijn gekomen, foto’s van kinderen die hun tanden poetsen voor de tandarts die tandpasta meegeeft naar Cambodja, foto’s van de stagiaires voor de nieuwsbrief …

En een laatste onnozele puntje op de lijst… foto’s van mezelf met de kinderen. Als er een interview gepubliceerd wordt over het project bijvoorbeeld is het leuk om beeldmateriaal te hebben om erbij te zetten. En het is wel fijn voor de mensen om ook de persoon die geïnterviewd werd te zien.

Dat is natuurlijk moeilijk, aangezien het fototoestel meestal rond mijn nek hangt. Van vorige reizen heb ik altijd een pak meer foto’s van mijn reisgezelschap dan van mezelf. En als er iemand meegaat die zelf een fototoestel meeheeft, zijn er altijd foto’s waarop ik aan het fotograferen ben…

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

Extra foto-opdrachten zijn uiteraard ook welkom. Ik heb de drie volle weken om mij ermee bezig te houden. Azië is een fotoparadijs. (Al ben ik even blij met fotograferen tijdens een wandeling in de Ardennen hoor…)

2 gedachtes over “Foto-opdracht aan mezelf

  1. Ik ben ook een grote fotografieliefhebber én ik ben zot op reizen. Elke weer sta ik voor hetzelfde dilemma: neem ik op reis mijn goede spiegelreflexcamera mee of toch maar mijn klein compact toestelletje? Ik kies altijd voor de tweede optie, omdat ik me dan geen zorgen moet maken over mijn toestel, omdat het kleine toestel discreter is etc. Hoe doe jij dat op reis?

    • Ik neem zowel mijn spiegelreflex als mijn compactje mee. Mijn compactje voor ’s avonds op restaurant/café/minder belangrijke dingen. Mijn spiegelreflex voor belangrijke uitstappen etc. Nu is mijn spiegelreflex ook geen gigantisch ding en ik sleur niet met lenzen.

Geef een reactie

