Waarom ik nooit schrijver word

Standaard

Op vakantie wil het al eens lukken dat ik tijd heb om te lezen. Op het vliegtuig morgen zelfs tijd met hopen… Omdat mijn boekenkast al redelijk vol zit, haal ik mijn boeken meestal in de bibliotheek. Maar ik zou niet graag hebben dat er een bibliotheekboek in de Cambodjaanse zee verdwijnt…. Daarom deed ik gisteren eens zot.

Ik kocht een boekenpakket. Dat is een zeer spannend concept. Vier boeken in een ingebonden pakket, dus je kan enkel het eerste en het laatste boek bekijken. Maar zo’n pakket kost maar 5 euro dus zelfs als je je geweldig mispakt scheur je daar je broek niet aan. Vijf euro. Echt waar. Als ik de vier boeken apart had gekocht had ik trouwens niet extreem veel meer geld uitgegeven. Ik vraag mij af hoe een schrijver kan leven van zijn pen.

De vangst van vandaag.

1: Zadie Smith – Over Schoonheid. –> Toegegeven ik werd vooral aangesproken door de poedels maar de schrijfster heeft al heel wat prijzen gewonnen…

2: Guus Kuijer – Het doden van een mens –> Zijn kinderboeken heb ik altijd leuk gevonden… Dit boek is precies wel iets zwaarder qua thematiek

3: Chaja Polak – Wachten op de schemering –> Niet bepaald lichter qua thematiek. Twijfelachtig of het iets voor mij is.

4: William Sutcliffe – Ben je ervaren? –> Volgens de flap aangeraden door backpackers. Het zal ook wel passen in een gewone koffer zeker?

Boek 1 en 4 -die aan de buitenkant van het pakket zaten- lijken mij ook het leukst (en zitten in mijn valies). Recensies volgen.

DSCI0103

4 gedachtes over “Waarom ik nooit schrijver word

  1. Menck

    Waarom je nooit schrijver om den brode wordt, dus. De auteurs die van hun schrijverij kunnen leven, zijn bijzonder dun gezaaid, vrees ik.

Geef een reactie

