Gesmolten 2.0

Standaard

Ik kan mij niet herinneren dat ik ooit al twee keer op dezelfde plaats op vakantie ben geweest. Behalve een dagje aan de Belgische kust. Maar nu dus wel… Zelfde land, zelfde stad, zelfs zelfde hotel. And I love it. Ik voel mij hier zelfs thuis. Het is een beetje vreemd als je mensen herkent aan de grensovergang Thailand-Cambodja. Of in aan een hotelreceptie aan de andere kant van de wereld. Maar het is wel leuk. Het is ook leuk dat de kinderen van de school je herkennen en rond je nek vliegen.

Jaja dat doen ze nog steeds. Alhoewel ik er niet bepaald knuffelig uitzien.

Vorig jaar heb ik hier redelijk gezweet  maar dit jaar is het echt nog een pak erger. We gaan richting de veertig graden. Mijn kleren plakken, mijn haar hangt in slierten rond mijn gezicht, als ik een zwembad zie moet je mij tegenhouden om er niet in te springen maar de kinderen van onze school hangen rond mijn lijf. Ze zijn duidelijk blij om ons te zien.

Ook onze cadeautjes waren een schot in de roos.  Een zwembad, jawel. En boeken, knuffels, kleren… Foto’s van het waterfestijn volgen nog.

Het leek ons vanmorgen een goed idee om fietsen te huren. Een beetje sport, ter compensatie van de cocktails en het vele lekkere eten. Vanmorgen voelde ik mij zo sportief! Ik dacht echt dat ik met het fietsen mijn nieuwe hobby gevonden had. Het is hier dan ook redelijk plat en lekker hard fietsen zorgt voor een windje door je haren.

Was I wrong? Toen we tijdens de lunchpauze even naar ’t stad fietste ben ik bijna gestorven. Om over dat bijna-verkeersongeval-waar-ik-trouwens-totaal-geen-schuld-aan-had nog te zwijgen.

Vanmiddag was het zo warm dat ik minstens twee liter water heb gedronken en daarna zijn we gestopt bij een bank…. Niet om geld te wisselen maar om wat op adem te komen. Airconditioning heeft ons leven gereden.

Dit weekend gaan we wafels bakken -no kidding- en eens kijken wat de bijscholing voor de leerkrachten inhoudt. Misschien gaat mijn hoofdrekencapaciteit er ook terug op vooruit.

Geef een reactie

