Even uitrusten

Standaard

Een van mijn lieve collega’s wees mij erop dat dit een vakantie is. Dat ik zou moeten rusten. (Ze denkt daar waarschijnlijk stiekem bij ‘zodat je terug fris op het werk verschijnt’). En ze heeft natuurlijk gelijk. Maar ik ben niet zo heel goed in relaxen… Ook nu staat mijn wekker om 7 uur. Een van de redenen is natuurlijk dat het om 7 uur nog een pak frisser is dan tegen het middaguur. Alhoewel, we mogen niet klagen. Ondertussen zijn we dus in Kampot -wat trouwens niet aan de zee blijkt te liggen, maar aan een rivier die een paar kilometer verder uitmondt in de zee- en het is hier toch een tien graden frisser dan in Siem Reap.  Dat zijn nog steeds maxima van 30°C, maar dit is draaglijk.

Om in Kampot te geraken zijn we onderweg een nachtje in Phnom Penh blijven slapen. Daar waren weeral problemen met de elektriciteit maar dat kon de pret niet drukken. Al is pret een totaal verkeerd woord. We hebben het genocidemuseum Tuol Sleng bezocht om meer te weten te komen over de Rode Khmer. Zeer indrukwekkend. Ik heb zelfs geen foto’s gemaakt, zo zeer was ik onder de indruk. Ik heb erover gelezen, ik heb de bordjes in het museum verstaan maar die geschiedenis hier… Ik begrijp er niks van. Cambodjanen zijn zulke vriendelijke mensen…

Verder hebben we de spinnenmarkt gezien (waar ze dus spinnen verkopen om op te eten), een markt waar enkel Cambodjanen komen shoppen en op diezelfde markt volwassenen die zakdoek leggen aan het spelen waren.

In Kampot -bekend van de peper- en Kep-echt aan de zee- hebben we al een peperplantage, zoutvelden, de Phnom Chnnork-grot met tempel uit de zevende eeuw, het strand en de vele seafoodrestaurants gezien.

En morgen? Doen we het rustig aan 🙂 Uitslapen en dan naar de kapper. En dan nemen we de bus naar het strand, waar we ons neerploffen in het zand met een boekje op schoot. Als het lukt want ik vind dat een pak moeilijker dan de meer dan 200 trappen van de Phnom Chnnork-grot beklimmen. Want morgennacht moeten we goed uitgerust zijn –> vuurvliegjesjacht!

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

Een gedachte over “Even uitrusten

Geef een reactie

