Een ideale manier om te diëten

Standaard

Op ‘oudejaarsavond’ waren we op weg naar een gezellig restaurantje toen er ineens getoeterd werd naar ons. Nu gebeurt dat wel vaker in het Cambodjaanse verkeer maar de chauffeur bleek ook onze naam te kennen. En wij de chauffeur. André en Lily van het reisbureau gingen op stap met hun personeel om khmernieuwjaar te vieren. En wij moesten en zouden meegaan. Zo belandden we totaal onvrijwillig in een écht khmerrestaurant, met een khmerBBQ. Tof concept, een buffet, een tafelBBQ en eten à volonté. Alleen een beetje warm zo’n bordje hete kolen voor uw neus bij een temperatuur van meer dan 30° Celsius.

We aten loempia’s, zeewier, tofu, noodles, alle mogelijke groentjes, rijst … Zoveel we maar konden.

En toch was dat een ideale manier om te diëten. Normaal gezien eten Cambodjanen met vork en lepel, maar khmerBBQ hoor je blijkbaar met stokjes te eten.

Het eten ging dus traag (en viel geregeld terug op ons bord) en na een half uurtje knoeien had ik het zowel gehad. Lily bleef maar eten aanvullen en ik bleef maar zeggen dat ik echt niks meer moest hebben. Het dessert zag er -zoals gewoonlijk- zeer onappetijtelijk uit. ‘Braggel in een potje’ omschrijft het beste wat voor dessert we voorgeschoteld kregen. We zijn dan maar een ijsje in de supermarkt gaan halen. Tot zover het dieet.

Als ik dat eten met stokjes hier nu eens inlas? Dan kan ik dat binnen twee weken waarschijnlijk zo goed dat ik niet meer aan het diëten ben. Plan afgevoerd.

DSCI0157

Geef een reactie

