Suggestie voor Frank

Standaard

Het is jullie misschien al opgevallen dat Frank Deboosere nu zegt dat het tussen de 18 en de 15 graden gaat worden? De 18 eerst. Dat komt doordat de meeste kijkers/luisteraars in het deel van het land wonen waar het 18 graden zal zijn die dag. Suggestie van een kijker. Alhoewel ik het een beetje raar vind klinken dat grootste getal eerst, vind ik het wel sympathiek van Frank dat hij rekening houdt met de mening van zijn kijkers.

Ik zou het bijvoorbeeld erg handig vinden om vestimentaire tips te krijgen bij het weerbericht. Soms vind ik het lastig om te interpreteren wat de weermannen en –vrouwen bedoelen met ‘een mooi lenteweertje’ of ‘later op de middag’. Het zou handig zijn als ze zouden zeggen ‘Als u tegen 19u vanavond nog niet thuis bent, kan u best een regenjas meenemen’. Dat is een pak duidelijker.

Gisteren bijvoorbeeld werd er in de namiddag bewolking verwacht. En het zou een beetje frisser worden dan de dag voordien. Ik ging een middagje naar de rommelmarkt en nam dus een extra pulletje mee. Voor als het frisser zou worden. Het werd echter niet frisser. De zon brandde redelijk fel. Zo fel dat een uurtje later factor 30 smeren al niet meer uitmaakte. Het kwaad was geschied. De stukjes die in Cambodja verbrand waren zien terug rood. Mijn decolté heeft de kleur van een overrijpe tomaat en ook mijn armen hebben al een mooiere kleur gehad.

Hopelijk wordt het nog bruin… *wishful thinking* Aftersun smeren maar en uit de zon blijven de komende dagen. We hebben wel veel centjes verdiend voor SOID, dat wel.

Een suggestie voor de weerman dus: Zeg het mij als ik zonnecrème moet voorzien. Of als ik bijvoorbeeld een paraplu moet meesleuren.

DSCI0036

Geef een reactie

