Hip hip hip HOERA voor Wagner

Standaard

Een tijdje geleden liet ik op een repetitie eens vallen dat ik terug graag eens een echte classic zou spelen. Classic als in een klassiek stuk dat iedereen kent en waar iedereen dan ook een zeer duidelijk mening over heeft als je het stuk opvoert.

Het werd Wagner. Een beetje een omstreden figuur in de muziekgeschiedenis wegens zijn antisemitische trekjes maar als we ons op de muziek concentreren heeft hij wel een aantal fijne dingen gedaan. Misschien heeft het er wel wat mee te maken dat de Duitse componist die jaar tweehonderd jaar zou geworden zijn. Hip hip hip HOERA alvast. We kregen de “Ritt der Walkuren” op onze pupiter. Uit de opera Ring des Nibelungen. De opera vertelt het verhaal van oppergod Wotan die de macht over de wereld wil veroveren. Zeer zelfzeker type, pompeuze muziek. Walkuren zijn dan weer strijdgodinnen uit de Noorse mythologie. Boeiend, maar ik verwijs u naar mijn vriend Wikipedia voor meer info.

Ik wou vooral vertellen dat ik blij ben dat we nog tot november hebben om te repeteren. Niet gemakkelijk kan ik u vertellen.

4 gedachtes over “Hip hip hip HOERA voor Wagner

Geef een reactie

