Hoera voor Lotje en Tine

Standaard

Het onjaardagsfeestje van Lieselotte en Tine was meer dan geslaagd. Al de elementen van een fijn feestje waren aanwezig. Leuke mensen, leuke muziek en lekker eten.

De avond startte met een dansinitiatie. Ideaal om meteen al de muurbloempjes op de dansvloer te krijgen. De jig, scottisch, tovercirkel en nogeenvreemdedanswaarbijjeeenpaardnadoet kennen geen geheimen meer voor mij. Het leuke aan boombal is ook dat iedereen met iedereen danst. Zo leer je nog eens wat nieuw volk kennen. En je komt mensen tegen die je al lang niet meer gezien hebt.

Tot mijn grote verbazing vond ik de initiatie niet alleen leuk, ik was er ook nog goed in en mocht mezelf bij de beste dansers van de klas rekenen. Van de beginnersklas, maar toch. Het was onzettend leuk om de hele tijd complimentjes te krijgen over hoe goed ik wel niet bezig was en hoe fantastisch ik eruitzag. Zonder verder in detail te treden, het geheim zit niet in wat je aantrekt maar in wat je daaronder aantrekt.

Heel de avond over de dansvloer gezwierd. Zo druk bezig dat ik niet eens foto’s gemaakt heb. -Dat is heel vreemd voor mijn doen- En ’t was precies nog een goede workout ook want ik was doodop ’s avonds (of ’s morgens want het was 3u…) en ik heb nu een beetje spierpijn.

Alleen de wals moet ik nog wat instuderen. Dat ge-1-2-3 lukt nog niet helemaal. En volgen… Nooit mijn sterkste kant geweest maar een echt goede danser krijgt mij wel mee.

’t Is beslist, ik ga danslessen volgen.

 

3 gedachtes over “Hoera voor Lotje en Tine

Geef een reactie

