Handleiding omgaan met introverte mensen

Standaard

GuideToUnderstandingTheIntroverted-87361

Wegens geen tijd en geen goesting -ik ga in de zon zitten nu het eindelijk kan-. Ik zal een ander keertje eens wat schrijven over waarom ik best sociaal ben maar toch niet functioneer in grote groepen. Of niet 🙂 Stel dat de zon morgen terug schijnt…

6 gedachtes over “Handleiding omgaan met introverte mensen

  1. Hmm, nu staat mijn introvert of extravert zijn weer in vraag… Maar toch, ik haal het meest energie uit de juiste combinatie van alleen-tijd en samen-tijd denk ik. Ook al zijn grote groepen niet echt mijn ding. Een paar goeie vrienden, da’s ideaal om energie op te doen 🙂

  2. Heel herkenbaar 🙂
    Ik ben zelf ook introvert van karakter, maar, zoals Kleine Mafketel schrijft, er zijn gradaties. Ik ga bvb. wél graag naar een concert waar veel volk is (al prefereer ik de intiemere concertjes), maar meetings of team-building toestanden met veel volk, daar heb ik dan weer een hekel aan. En ik haal energie uit alleen-zijn en rust. Een heel leuk boek dat ik je kan aanraden: The Introvert Advantage van psychologe Marti Olsen Laney. Aanrader!

  3. Leuk, deze handleiding over mijzelf 😉

    Het gekke is dat ik op mijn werk heel sociaal ben, met iedereen door één deur kan, mensen mij over het algemeen erg aardig vinden. Ben privé echter zo introvert als ik weet niet wat. Zonder me graag af om -jawel!- op te laden… Ik heb een handjevol vrienden waar ik wel eens mee afspreek, niet veel. Verjaardagen en feestjes zijn een crime voor me. Two is company three’s a crowd…

Geef een reactie

