Giraf zonder staart

Standaard

Eens je de naam hebt dat je gemakkelijk bent, kom je niet makkelijk meer van die naam af. Bij ons thuis (=bij de mama) hebben we de naam dat wij een gemakkelijk slachtoffer zijn als je je huisdier kwijtwil. Niet dat ik dat wil promoten hier maar ’t was weer bijna van dat. We hadden weer bijna twee nieuwe vriendjes.

Nummertje een: een dwergkonijntje dat luistert naar de naam Schanulleke. Het beestje heeft een scheve kop maar daar kan ze niks aan doen. Parasiet in de hersenen hebben we ons laten wijsmaken. Ze knabbelt ook graag aan draden. Kan ze ook niks aan doen. ’t Is een konijn…Het huisdier woonde bij mijn grootmoeder maar die is het een heel klein beetje beu. Ze heeft er ook nooit zelf om gevraagd dus we kunnen haar ook niet verwijten dat ze Schanulleke liever kwijt dan rijk was. Alhoewel ze dat konijntje stiekem wel graag ziet hoor. We waren het kot al aan het klaarmaken maar Schanulleke heeft asiel gevonden bij mijn tante.

Nummer twee is wel een blijver. Al hoop ik dat hij in de slaapkamer van mijn zus blijft. Een giraf met een kleine handicap en daarom door niemand gewild. ’t Is nochtans niks levensbedreigend. Hij heeft gewoon geen staart. En toch werd hij zomaar bij het vuilnis gezet, die lieve mika-reclame-giraf. Mijn zus was extatisch toen ze onze nieuwe huisgenoot zag. Een kinderhand is gauw gevuld. Sommige kinderen zeuren voor een pony, zij is content met een giraf uit bordkarton. Ze heeft dan ook al een pony. “Tweedehands”, gedumpt wegens allergie.

Alhoewel onze Clovis -zelf een tweedehandsexemplaar- er niet gerust in is ben ik ervan overtuigd dat de giraf zich thuis zal voelen bij ons. Er is ook niet zoveel werk aan het beestje. Eet niet, drinkt niet. We moeten alleen zijn staart terug vastlijmen.

DSCI0116

3 gedachtes over “Giraf zonder staart

Geef een reactie

