Een vergelijkende studie

Standaard

Goed nieuws in mijn mailbox. Mijn minifotoalbum met een miniselectie Cambodjafoto’s was klaar en kon opgehaald worden in de lokale supermarkt. Geweldig vind ik dat, die kialapunten. Ik ben nooit thuis als de postbode aan de deur staat en tegen dat ik dan het kaartje van de postbode vindt, is het postkantoor dicht. Moet ik nog een dag langer wachten… En dan moet de postbode mijn pakje op zijn fiets meesleuren terwijl ik er toch niet ben.

Omdat de Hema geen ‘ringboekjes’ meer maakt die ik ook kan gebruiken om mijn vensterbank te versieren of op rommelmarktjes te showen, moest ik op zoek naar een andere producent.

Vistaprint dus. En ben ik daar content van?

Ten eerste hebben ze mij verrast door een pak sneller te leveren dat ze zelf beloofd hadden. Al was dat niet moeilijk want volgens hun schatting kon dat makkelijk meer dan een maand duren. De timing van Hema is toch een pak realistischer. (En die komen hun beloftes ook na)

Ten tweede, derde en vierde blijft het boekje makkelijk recht staan. De boekjes zijn niet beschadigd en ik heb er ook niet schandalig veel geld voor moeten geven (Nog geen 24 euro voor drie exemplaren)

Alleen de kwaliteit is duidelijk minder. En ik vind dat zwarte lijntje rond mijn kleine prentjes ook niet echt mooi. Voor mijn album van de hele reis ga ik toch terug iets anders proberen denk ik.

DSCI0208

2 gedachtes over “Een vergelijkende studie

  1. ik ben gestopt met de templates van die fotoprintbedrijven te gebruiken. het was nooit helemaal mijn zin en de foto’s werden vaak bijgesneden op manieren waar ik niet altijd ok mee was. ik maak nu ‘volledige pagina’s’ op voorhand in photoshop en vul mijn fotoboek dan als full page photo. daar kruipt uiteraard wel tijd in maar dan is het tenminste helemaal zoals ik het wil.
    die ringboekjes zijn trouwens wel heel leuk

    (en mocht je afvragen waar waar ik plots kom: ik heb zojuist op jouw reactie bij nachtbraker geklikt :))

Geef een reactie

