Had je tien miljoen, wat zou jij dan doen?

Standaard

Er valt heel wat te winnen met Euromillions. Zo veel dat de collega’s en ikzelf begonnen te fantaseren. Wie zou er nog komen werken? Welke verre landen zouden we gaan bezoeken? Aan wie geef je cadeaus? Deel je met je partner? De eurotekens dansten in het rond…

Dus haalden we allemaal onze portefeuille boven en deden we van “quickpick”. Ik ga onze cijfers hier niet online gooien want stel dat ik win, hou ik dat misschien wat low profile…

Ik heb eigenlijk nog nooit meegedaan met een loterij. Gek, want ik ben nogal goed in het winnen van wedstrijden. CD’s, boeken, tickets voor een filmpremière, beautyproducten van rituals, een juweeltje  en als klap op de vuurpijl een verblijf in Disneyland Parijs. Waarom zou ik dus niet meedoen met Win for life of Euromillions? Ik heb duidelijk meer kans dan gemiddeld om serieus rijk te worden. Geen geluk in de liefde, wel geluk in het spel …

Wat ik zou doen met al dat geld?

Meteen mijn job opgeven. Eerst een flinke wereldreis maken en nadien open ik een ijssalonnetje in Siem Reap. (Met enkele gastenkamers voor de bezoekers uit België en omstreken) Dichtbij ons schooltje. Of school, want met tien miljoen kan ik misschien ook een middelbare school opstarten. En al onze kinderen een beurs geven om naar de universiteit te gaan. En al de leerkrachten opslag. En heel Veal village voorzien van elektriciteit en stromend (en proper) water. Helemaal niet werken is ook maar saai dus help ik wat met de Engelse les en bedenk ik welk taartje het taartje van de week wordt in mijn tearoom. Dan verzin ik nieuwe smaakjes voor het ijs en laat de kinderen op school voorproeven.

Stel dat we winnen. Als. Dan. Indien. In dat geval win ik trouwens geen tien miljoen. Zelfs als we het enige winnende lot hebben, winnen we elk 7.600.000 euro. Naar beneden afgerond! Toch ook al mooi :p

Wat zou u doen lieve lezer? Blijven werken? Een zwembad in uwe hof bouwen? Tienduizend DVD’s kopen en een homecinema installeren?

Duimen voor mij is trouwens toegelaten. Als mijn tearoom in Siem Reap er komt mag iedereen die ik ken een gratis taartje komen eten. Of pannenkoeken, as you wish. Maar het tweede is te betalen 🙂 Om een school eeuwig te runnen is zeven miljoen wat krap.

6 gedachtes over “Had je tien miljoen, wat zou jij dan doen?

  1. Ik ging al zeggen, denk dat ge u 10 miljoen der rap zou door draaien zo… als er geen inkomsten meer zijn. Ik zou euh, absoluut blijven werken, maar aan een tempo dat meer afgestemd is op leven. Een eigen auto kopen, dat waarschijnlijk wel. Of gewoon een huisje of appartement waar ik ruimte heb om thuis therapie te geven, en shiatsu misschien ook, als ik dan toch geld heb… En die therapie wat minder duur maken. Eens vaker en verder op reis… Ofzo. Geen zwembad, dat is vrij zinloos aangezien ik niet zo’n waterrat ben…

  2. Sarah

    Idd, helemaal niet meer werken zou mij ook niet afgaan, maar toch een pak minder 😉
    Samen met Elise en Steven de wereld verkennen en een taartje komen eten bij jou, twee, dat kan er dan wel af 😉

    • Vanavond (ver)spelen we met onze twaalf euro winst weer mee. Doe gerust mee, ik eis slechts een kleine premie van 10% als je meer dan 1000 euro wint dankzij deze gouden tip.

Geef een reactie

