Lucky me

Standaard

Gisteren iets na acht een smsje. Zo ongeveer twintig seconden lang dacht ik dat ik Euromillions gewonnen had. Onze winst van vorige week was namelijk zo klein (twaalf euro) dat het niet de moeite loonde om elk van de dertien deelnemers zijn 92 cent uit te betalen. We hebben dan maar geïnvesteerd in de pot van dinsdagavond.

Twintig lange seconden zag ik de eurotekens vliegen. Best een leuk gevoel eigenlijk. De ontnuchtering was slechts een klik weg. Een vriend die vraagt of ik hem een avondje mee uit wil nemen. Uiteraard wil ik dat. Galantheid zelve enzo. En naar ’t schijnt ben ik een ongelooflijk hanggat dat niet veel nodig heeft om “op gang te gaan”. In het plaatselijk dialect kwam er een spreekwoord aan te pas om mijn hanggat te beschrijven. Iets met trekken aan een rot stro. Er is met andere woorden niet veel nodig om mij aan den toog te houden.

Een compliment vind ik dat. Zeker als het van een minstens even groot hanggat komt.

Pech gehad. Ik pak niet mijn valiezen om op wereldreis te vertrekken. Maar ’t is wel een mooie reden om dit clipje op jullie los te laten. Leuk gemaakt vind ik. Getting lucky zal voor een andere keer zijn. Al is een avondje uit ook altijd plezierig uiteraard.

Een gedachte over “Lucky me

Geef een reactie

