De voor- en nadelen van de fiets

Standaard

Gisteren stond er nog eens een etentje met de vriendjes van de Ham op het programma. We zaten in het eerste jaar samen in de klas en gaan nog een keer of twee per jaar samen eten of een festivalletje doen. Slechts één iemand moest afzeggen dus zijn we met twaalf bij PepeNero neergestreken. De rest van het restaurant zal het geweten hebben… Gelukkig houden wij heel af en toe onze mond. Als er eten voor onze neus gezet wordt bijvoorbeeld.

Fijn om te merken dat je elkaar niet per se vaak hoeft te zien om goede vrienden te blijven. We hebben wat afgelachen samen.

Het eten was best lekker. Ik heb al betere pasta’s gegeten maar er was gelukkig ook dessert. De chocoladesouffle was om duimen en vingers bij af te likken. Dat deed ik dus ook.

1014722_10151674396507505_2016903626_o

Maar we gingen het over de fiets hebben. Ik trek graag te voet de stad in. Ik ben niet goed in het inschatten van verkeerssituaties. Ik hou van de traagheid van het wandelen. Lèche-vitrine bij voorkeur als de winkels al gesloten zijn.

Toch heeft de fiets zijn voordelen. Het gaat sneller (vooral in bergaf), je actieradius wordt dus groter. Fietstassen zijn zeer praktisch om iets in te vervoeren dat niet meteen in een handtas past. (Een bos bloemen, ik zeg maar wat). Na een avondje dansen met hoge hakken aan kan je je pijnlijke voeten laten rusten op de trappers en naar huis bollen. Mijn appartement is namelijk lager gelegen dan het centrumcentrum van Leuven.

Ik moet enkel nog oefenen op fietsen met een kleedje aan. Een wikkeljurk en een fiets gaan niet samen. Ik had al wel een shortje onderaan gedaan maar ik vrees dat menig voetganger zich rot schrok als hij/zij mij zag langsflitsen met mijn melkwitte benen onder een opwaaiend kleedje. Gelukkig is rechtdoor fietsen met één hand aan het stuur haalbaar en als je ’s avonds naar huis fiets is er toch geen kat meer te zien op straat.

Een gedachte over “De voor- en nadelen van de fiets

Geef een reactie

