Uitslapen tot zeven uur

Standaard

Vanmorgen werd ik wakker van de zon die binnenscheen en vrolijke vogeltjes die buiten aan het fluiten waren. Ik had -zoals gewoonlijk- uit mijn bed kunnen springen en beginnen aan de afwas maar de boog moet niet altijd gespannen staan. Ik moest nog wat recupereren van het drukke weekend dus ik bleef gewoon liggen. Zo’n uurtje soezen kan wonderen doen. Ik heb de geneugden van het uitslapen heruitgevonden. Tot zeven uur in mijn bed blijven luiwammesen.

De wereld is een pak mooier als de zon schijnt. Zeker op een dag dat zelfs mijn haar meewerkt en de keuken ruikt naar versgebakken brood. Daar nog goeie muziek op de radio bovenop en ik begin te zingen.

Ik loop wel vaker luidop te zingen. Thuis toch, want ik zing een beetje vals.

Maar vandaag begon uitzonderlijk goed en ik zong buiten op weg naar de bus gewoon verder. Luidop. Zonder mij iets aan te trekken van de andere mensen op straat. En van de toch wel rare blikken.

Toen ik aan de bushalte kwam, stopte ik abrupt met mijn liedje. En de mijnheer naast mij deed verder waar ik stopte.

Staan schaterlachen aan de bushalte, met een wildvreemde. Er zijn ergere dingen om de dag mee te starten.

2 gedachtes over “Uitslapen tot zeven uur

Geef een reactie

