TAG: I love summer

Standaard

Ik zag het lijstje zomerse vragen opduiken op verschillende blogs en omdat ik zin heb in de zomer -en er dit weekend niet echt iets wereldschokkends op de planning staat waar ik over kan bloggen- vul ik het lijstje ook in.

1.Wat is jouw favoriete nagellak voor de zomer?  

Ik lak enkel mijn teennagels. Om praktische redenen: het lukt mij niet om met mijn linkerhand de nagels van mijn rechterhand te lakken en ik vind het ook een beetje te madammig voor mezelf. Ik draag dus enkel nagellak in de zomer. In de winter ziet niemand mijn tenen. Ik ga meestal voor iets subtiels. Momenteel iets rozigs met glitters. Maar het kan ook wel knalrood. Een klassieker he.

2. Waar gaat jouw reis naartoe deze zomer?  Of blijf je lekker thuis?

Ik heb dit jaar al ‘wat’ vakantie gehad. Maar ik hoop stiekem dat er in het najaar nog een weekje zon of cultuur uit de lucht valt. Citytrip Lissabon, met de kotgenootjes naar de zee in Nederland, iemand die de fotogenieke kant van Ibiza mee wil gaan ontdekken of een keer een originelere bestemming wil uitproberen (Krakau schijnt heel erg de moeite) Deze zomer zal het blijven bij weekend/daguitstapjes en een festivalletje hier en daar. Te beginnen volgende week met Plazey in de schaduw van de basiliek van Koekelberg.

3. Wat draag jij het liefst met warme temperaturen?

Kleedjes! En rokjes ook wel maar het voordeel van een kleedje is dat je geen bijpassend bovenstuk meer hoeft te zoeken.

4. Wat is jouw ultieme zomerhit? 

Ik ben slecht in het onthouden van namen van groepen en nummers maar op dit moment speelt “You & I” van the Crystal fighters op de radio en dat nummer geeft mij wel een zomers gevoel.

5. Welke sandaaltjes ga jij deze zomer verslijten?

Sinds ik op citytrip in Amsterdam mijn eerste paar Birckenstocks kocht ben ik verkocht. Ik heb ze ondertussen in het blauw, zilver, wit en wit met roze bloempjes. Of ik ze ga verslijten is een andere vraag, ik heb de indruk dat ze nogal lang meegaan. Voor avontuurlijke reizen heb ik ook een paar Teva’s in mijn kast staan. Zo van die ouderwetse met dikke riemen met velcro. Ondertussen heeft Teva ook elegantere modellen dus misschien schaf ik me wel een extra paar aan. Een vrouw kan nooit genoeg schoenen hebben. Stel dat ik ineens toch nog een week ga wandelen in Letland ofzo.

6. Wat is jouw favoriete zomergeur? 

De geur van pas gemaaid gras op een zwoele zomeravond of de geur die blijft hangen als een korte zomerbui de dag heeft opgefrist.

7. Wat draag jij als je gaat zwemmen?  Een badpak, bikini, tankini? 

Er was één zomer dat ik het heb aangedurfd om bikini’s te dragen. Ik kocht er toen meteen ook een stuk of drie. Slechte investering zo bleek. De liefde gaf mij het extra duwtje in de rug. Terug overgeschakeld op badpakken ondertussen. En zelfs die gaan waarschijnlijk heel de zomer in de kast liggen want als ik thuis blijf zal ik wel niet al te vaak gaan zwemmen.

8. Welke lipsticks schreeuwen zomer?  

Lippenstift vind ik een vies goedje. Het zal wel weer aan mij liggen maar Kris10 met lippenstift, dat ziet er uit als carnaval in Aalst. Het is bovendien vettig, het blijft plakken aan uw glas en aan de wang van wie je kust. Geen lipstick voor mij.

9. Wat is je favoriete zomerdrankje?  

Een simpele cocktail op een mooi terrasje. Dat mag een caipirinha zijn. Met zo’n stokje erin om het limoensap uit de stukjes limoen te persen.

10. Wat zijn jouw ultieme zomer musthaves?  

Zonnecrème factor 50. Liever wit dan rood. Bruin is toch een utopie.

DSC_0334

 

Geef een reactie

