Koning Colin

Standaard

Ik heb een erg rustig weekend achter de rug. Het grootste deel van het weekend heb ik een beetje in de zetel gehangen. De weekendkrant van achter naar voor uitgeplozen en de kat wat vertroeteld. Maar zelfs schattige Clovis kriebelen en fotograferen begint uiteindelijk te vervelen. Gelukkig had ik nog een filmpje achter de hand.

En wat voor eentje. The King’s speech met Colin Firth als koning George VI. De koning met een stotterprobleem. Redelijk vervelend als je de stem van de natie hoort te zijn aan het begin van de tweede wereldoorlog.

De film heeft duidelijk zijn dozijn oscarnominaties verdiend. Colin Firth kan duidelijk meer dan mister Darcy spelen in zowel Pride and Prejudice als Bridget Jones.

Hier en daar doen ze de geschiedenis een heel klein beetje geweld aan maar dat zijn dingen waar ik me niet druk over maak op een zondagmiddag.

Meer van dat!

 

 

 

Geef een reactie

