Smeersels en crèmekes

Standaard

Het was er absoluut niet aan te zien dat de solden nog niet begonnen waren. De Diestsestraat was behoorlijk gevuld dit weekend. Tijd voor de mensen van The Body Shop om reclame te maken.  Iedereen die passeerde kreeg een potje in zijn handen geduwd. Om te vullen met een productje naar keuze.

Leuk idee wel. En het concept van producten die niet op dieren getest zijn, fair trade geproduceerd en niet milieubelastend vind ik absoluut ok. Maar ik wist niet waar ik moest beginnen. Die namen op die mooi vormgegeven, kleurrijke potjes zeggen mij niks. “Facial scrub, body butter, softening toner, shimmer cubes” Sue me, maar ik weet niet wat ik ermee aan moet.

De winkeljuffrouw kon meteen zien dat ik een beetje verloren liep tussen de rekken. Ze ging mij eens helpen…

  • “Welke producten gebruikt u meestal?” – “Geen”
  • “U moet dringend met een dagcrème beginnen, anders gaat u rimpels krijgen als u oud bent” – “Iedereen die oud is, krijgt rimpels”
  • “Wat gebruikt u dan om u te wassen?” – “Water en zeep”
  • “En waarmee verwijdert u uw make-up?” – “Ik draag geen make-up”
  • “En als de zon schijnt? Ik zie dat u de neiging hebt om snel te verbranden” – “Zonnecrème”
  • “Wij hebben anders dagcrème met zonnefactor 15” – “Dat is niet genoeg”. Ik houd bovendien niet zo van die plakkerige dingen op mijn vel. Ik zet liever een hoedje op. Of ik blijf uit de zon als het even kan”
  • diepe zucht
  • “Denk er nog maar eens over na mevrouw. Ik ga een tea tree face wash in uw potje doen en alles van het zeewiergamma zou ook iets voor u zijn. U gaat direct het verschil zien. Tot binnenkort hopelijk*
8 gedachtes over “Smeersels en crèmekes

  1. Yvonne

    Haha wat een domper voor die verkoopster! Ik hou er wel van om tegen verkoopsters in te gaan. Of een hele discussie voeren over of factor 30 nu wel of niet moet. Vinden ze niet leuk! En bevalt je face wash?;)

    • Het ding heeft zeker effect. Of het op lange termijn beter is voor mijn vette huid weet ik niet maar als ik het gebruik staat mijn gezicht precies in brand. Niet zo aangenaam. En het stinkt…

  2. Heb jij even geluk! Zonder dagcrème ziet mijn vel er uit als schuurpapier. En zonder zonnecrème kan ik ook niet gezien ik niet altijd een hoedje bij mij heb als de zon plots begint te schijnen. 🙂

Geef een reactie

