Hoe overleef je de solden?

Standaard

Tips voor Tine, die zich afvraagt hoe ik aan zo’n goede soldekens geraak. (Gisteren 2 kleedjes, 1 gilet, 2 T-shirts en een paar sandalen gescoord. 120 euro uitgegeven)

  1. Alles begint bij een goede voorbereiding: Hou voor de soldenjacht een opkuis in uw kleerkast. Dan weet je wat je hebt, je maakt plaats voor nieuwe dingen, en je weet wat je nog nodig hebt.
  2. Maak een (mentaal) lijstje: Dringend broeken nodig. Rood vestje zou fijn zijn om te combineren met mijn kersenkleed. Geen handtassen!
  3. Stel dat je iets zoekt voor bij dat paarse sjaaltje, neem dan dat paarsje sjaaltje mee. Of doe het gewoon aan.
  4. Vertrek met een volle maag. Soldenshopping kan frustrerend zijn. Een lege maag daarbovenop is niet aan te raden. Een ijsjestussenstop is ook een optie.
  5. Kies je moment uit. De eerste dag van de solden is geen goed moment.
  6. Vermijd rommelbakken en graaiende mensen. Misschien vind je hier wel iets zeer goedkoops maar het is niet de moeite om uw zenuwen op het spel te zettten.
  7. Kom niet in de buurt van het bordje “Nieuwe collectie”
  8. In tweedehandswinkels doen ze misschien niet mee aan de solden maar het is daar altijd goedkoper. (Een King Louis-kleedje voor 30 euro. Hoera!) En ’t is goed voor mensen die willen consuminderen.
  9. Een kledingstuk: -20%, twee kledingstukken: -30%. Shoppen met vriendinnen is dus voordeliger.
  10. Geluk hebben… veel geluk hebben. En opnieuw proberen als je geen lucky day hebt.
DSCI0333

Dat liedje blijft mij achtervolgen… Gelukkig een tof nummer

3 gedachtes over “Hoe overleef je de solden?

  1. Ik heb ook een hekel aan de solden. Ik koop kleren en schoenen wanneer ik ze nodig heb, of wanneer ik er zin in heb. Ok, je spaart er geld mee uit. Maar da’s nu niet meteen mijn grootste zorg…

Geef een reactie

