Een onverwachte wending

Standaard

Ik was bijna vergeten dat ik een profiel op een datingsite postte tot ik een berichtje van iemand met een suggestieve nickname in mijn mailbox vond. We zullen hem Paal noemen. Dat was zijn nickname niet, maar het scheelt niet veel. Ondertussen weet ik dat zijn nickname een afleiding van zijn familienaam is maar we wijken af.

Uit het bericht bleek dat Paal mijn profiel goed had gelezen. Hij wist een duidelijk beeld van mij te schetsen, vertelde dat hem dat wel aanstond en stelde wat vragen. Na wat klikken bedacht ik mij dat online daten misschien zo gek nog niet is. Ik zou het profiel van Paal eigenlijk moeten uitprinten want op papier is hij de ideale man voor mij.

Paal is 31, heeft groene ogen en is eerder klein van stuk. Hij houdt van dansen, verre reizen maken, LOTR, absurde humor en Top Gear. Is maar een tikje sportief (en ’t is gelukkig geen voetbal). Hij zoekt iemand om samen leuke dingen mee te doen maar wil niet versmacht worden door zijn toekomstige.

Natuurlijk heeft “miss google” ondertussen ook haar werk gedaan. Zijn facebookprofiel is niet beschermd en ik weet ondertussen ook dat hij er enkele speciale vrijetijdsbestedingen op na houdt. Paal staat ook niet beeldig met een blonde pruik en hij heeft een kater. Een streepjeskat. Hij woont trouwens ook in de verkeerde provincie maar dat is een detail. Hij kan altijd verhuizen nietwaar?

We mailden wat over en weer. Lange mails met vragen over ditjes en datjes. Hij antwoordde effectief op mijn vragen -zelfs als ik er meerdere in één mail zette, zeldzaam voor een man-, toont interesse, heeft duidelijk wel iets te vertellen …

Maar daar blijft het ook bij. Ik word warm noch koud van zijn berichten. Ik klik geen tienduizend keer per dag op het woordje inbox omdat ik nieuws van hem wil. Ik antwoord niet meteen en zet hem op mijn TODO-lijst als “aanvinkitem”. Het is duidelijk dat we op deze manier nog 1000 berichten kunnen sturen maar of hij nu echt mister perfect is? Of ben ik nu gewoon te veeleisend?

8 gedachtes over “Een onverwachte wending

  1. Ik zou er ook voor gaan, hij heeft duidelijk capaciteiten of het relatiemateriaal is, dat zal je irl moeten beoordelen,..:-), wat heb je te verliezen, buiten het feit dat je je high heels in de kast moet laten 🙂

Geef een reactie

