Welk festivaltype ben jij?

Standaard

De festivalzomer is begonnen. Als je Plazey niet meetelt, heb ik gisterenavond mijn eerste festivalletje van de zomer gedaan. Beleuvenissen. Mijn vaste waarde op vrijdagavond. In juli toch… Als het niet regent… De eerste avond was de folkavond. Inclusief Schotse doedelzak, exclusief Schots ondergoed? Inclusief cocktails, fijn gezelschap, dansendansen en Urban Trad met special guests. Vooral de dames van Ialma vond ik best plezierig.

Op de site van StuBru kan je een interessant lijstje festivaltypes zien. Leuk lijstje maar ik zit er niet tussen.

Ik ben het type: luxepaardje stadsfestivalganger met programmaboekje. (=Ik houd van festivals waar rubberlaarzen niet enkel een fashionitem zijn en van een mooi opgemaakt bedje achteraf).

Een foto van gisteren heb ik niet maar de stubrupijltjes zouden deze geweest zijn.

  • Schoenen zonder hakken want de Oude Markt is niet hakjesproof. De Grote ook niet.
  • Hip kleedje want stad=moddervrij
  • Piepkleine handtas waar net alles inpast
  • Programmaboekje bij de hand

Volgende week is het Frans chanson. Niet meteen mijn topfavoriet (maar ze hebben de jazzeditie en de tropical dan ook geschrapt zonder dat ze het mij gevraagd hebben). Ik zal er waarschijnlijk wel zijn als het niet regent.

Wat voor festivaltypes zijn jullie? Welke festivals staan er op jullie programma deze zomer?

Een gedachte over “Welk festivaltype ben jij?

Geef een reactie

