’t Is niet omdat ge een koersbroek draagt dat ge ne coureur zijt

Standaard

Jef Vermassen zegt dat iedereen een potentiële moordenaar is. Stel dat dat onderwerp u interesseert, valt het allemaal na te lezen in Vermassens boek over moordenaars en hun motieven. Dat is vast en zeker boeiende zomerliteratuur. Ik heb het boek (nog) niet gelezen, maar ik geloof de man op zijn woord.

Zo af en toe heb ik van die moordlustige neigingen.

Zondagochtend bijvoorbeeld.

Als ik achter zo’n troep wielertoeristen aantuf, vraag ik me soms af wat er zou gebeuren als ik de verkeerde pedaal verder indruk. Of dan bowlingbalgewijs al de kegels zouden uiteenstuiven.

Ik heb de indruk dat de Tour de France weer heel wat mannen motiveert om een veel te spannende wieleroutfit aan te trekken en wegen te gaan berijden die geen fietspad hebben.

Maar ik houd mij in he. Welopgevoed enzo.

3 gedachtes over “’t Is niet omdat ge een koersbroek draagt dat ge ne coureur zijt

  1. Nog erger vind ik dat ze zonder aankondiging, zonder fatsoenlijke omleidingswegen, en zonder GPS-wijze seingevers voor een lokale amateurkoers de boel volledig afzetten en ik 7km verloren omrijd, terwijl mijn patiënten in de praktijk op mij zitten te wachten (want die komen natuurlijk van een andere kant, of kennen de omgeving beter… Om u stuur van op te fretten!

  2. Menck

    Ach, breek me de bek niet open over die wielerterroristen. Bovendien: hoe bejaarder, hoe talrijker. En maar denken dat ze heer en meester zijn van de wegen.
    Altijd leuk: eens langgerekt toeteren en dan je middenvinger opsteken als je zo’n bende voorbij sjeest. Zet alvast je raampje open voor het kakofonisch protestgebulder en de talrijke verwensingen die dan volgen. Dolletjes!

Geef een reactie

