Vicky Cristina Barcelona

Standaard

Als gediplomeerd journalist voor de schrijvende pers heb ik het oprecht te doen met de kranten- en tijdschriftenbazen. De dalende lezerscijfers en de adverteerders die daardoor geen zin meer hebben om te adverteren. Zo’n echte papieren krant, ik ben daar fan van. Ik wil geen i-Dinges om mijn weekendkrant te doorbladeren. Ik wil van dat vuil papier dat ervoor zorgt dat uw vingers zwart worden van het lezen.

Ik zou mezelf natuurlijk kunnen abonneren op alle mogelijke kranten en tijdschriften maar mijn tijd is ook beperkt en ik ga de dalende verkoopscijfers niet in mijn eentje opkrikken.

Er zitten dus steeds vaker cadeautjes bij de krant. Ik kan het jammer vinden dat dat nodig is om kranten te verkopen maar… Gisteren zat er een DVD van Vicky Cristina Barcelona bij de HUMO en ik ben gezwicht. Gisterenavond wist ik dus meteen wat doen.

Kort samengevat: ik had er meer van verwacht. Penelope Cruz is goed bezig als Spaanse furie en Barcelona wordt mooi in beeld gebracht. (Zo mooi dat ik zin heb in een citytrip op een iets minder heet moment). Maar verder bleef ik een beetje op mijn honger zitten. Het verhaal blijft redelijk oppervlakkig en voorspelbaar. En de voiceover werkt op mijn zenuwen. Maar als teaser voor Barcelona, heel geslaagd. En goede casting.

Een gedachte over “Vicky Cristina Barcelona

Geef een reactie

