Wat je volgens HLN écht wil vragen op een eerste date

Standaard

Dagje vakantie vandaag. Jaja, ik ben zo’n gelukzakje. Daarom een lijstje geleend van Het Laatste nieuws. Ik heb alvast inspiratie opgedaan voor mijn volgende date 🙂

1. Zoek je oprecht naar een relatie of ga je even met mijn voeten rammelen?
2. Hoe beschadigd is je psyche?
3. Loopt er ergens een bastaardkind rond?
4. Heb je vieze ziektes te verdelen?
5. Koester jij bizarre fetisjen?
6. Wat zijn je grootste onzekerheden en na hoeveel weken zullen ze stress op onze relatie leggen?
7. Hoeveel verdien je?
8. Lopen onze kinderen risico’s op een zesde teen (of andere gekke afwijking)?
9. Hoe groot is je gevoel voor humor echt?
10. Op welke leeftijd was je pa kaal?

Niet allemaal even belangrijk maar ’t is ook maar om eens te lachen. De inhoud van de portefeuille, de haardos van de vader en eventuele zesde tenen vind ik absoluut niet belangrijk bijvoorbeeld.

Wat willen/wilden jullie vragen op een eerste date? Ik lees het graag in de comments.

6 gedachtes over “Wat je volgens HLN écht wil vragen op een eerste date

  1. Hoe is de familie, hoe zijn de relaties binnen de familie, want hoe je omgaat met familie zegt toch veel… En wie zijn de vrienden, lig ik in de lijn van de vrienden, of ben ik net heel wat anders van persoonlijkheid? Vorige relaties zijn idd ook hele interessant. (ik bedoel maar, iemand die er niks van bakt in bed, is die gewoon hopeloos, ondanks ervaring, of gewoon nog erg onervaren en valt er nog veel te leren? LOL)

    • 11. Hoe oud is je profielfoto nu eigenlijk? 😉

      @Kleine Mafketel: waarom is de omgang met familie zo belangrijk? Je familie kies je immers niet, je vrienden wel…

      Verder zou ik vragen stellen over hobbies, interesse voor film & muziek, het “open-minded” zijn naar andere culturen/opvattingen toe, engagement & ecobewust leven, omgang met huisdieren, politieke voorkeur, of ze graag Thais eet, of ze niet te dominant is, of ze er tegen kan dat ik mij slechts één keer in de week scheer, of ze eerder een LAT relatie verkiest dan wel liever samenwoont, of ze een vroege vogel of een langslaper is, enzovoort 🙂

      • Ja, familie daar moet je het gewoon mee doen, maar hoe los je dat op? Iemand die niet zo goed opschiet met de familie kan beleefd maar afstandelijk zo nu en dan contact hebben, kan wekelijks hoog oplopende ruzies hebben, kan het contact volledig verbroken hebben, kan volledig gedomineerd worden, en erger nog, kan geen millimeter bewegen omdat er financiële dreiging is… Er zijn dingen die de zaak ernstig kunnen bemoeilijken, waar ik persoonlijk liever uit blijf. Geef mij dan maar liever een koele, afstandelijke relatie met ouders met 2 familiefeesten per jaar waar je niet onderuit durft uit beleefdheid, liever dan mensen die niet los komen van, maar blijven vechten tegen de familie…

  2. @Kleine Mafketel: ah ok, op die manier. Ja, er zijn inderdaad mensen die niet kunnen loskomen van hun familie, Helaas wordt dat vaak ook uitgebuit door de ouders onder de vorm van financiële steun, bvb. voor de aankoop van een woning, en vaak dan nog dicht in de buurt. Het kan mij trouwens geen zak schelen wat mijn familie denkt van mijn partner of van wat ze doet. Wat voor sommige mensen is dat ook erg belangrijk. Gelukkig is dat bij mijn familie geen enkel probleem.

  3. caroleke

    waarom zoveel ??? en niet evenveel !!! liefde moet verrassend zijn en niet vragend…ppfff, gewoon voor gaan en niet nadenken. Succes 😉

Geef een reactie

