Twee snelheden

Standaard

De ene persoon past zijn nieuwe kleren niet. De andere staat 5 minuten te draaien in het pashokje en heeft advies van de winkeljuffrouw nodig. ’t Is juist hetzelfde in de liefde.

Een vriend van mij die liever niet heeft dat ik zijn liefdesleven op het internet gooi -We zullen hem A. noemen- is er de man niet naar om lang alleen te blijven. Hij heeft het gezelschap van een vrouw nodig zegt hij en flirt van de ene juffrouw naar de andere.

Ik daarentegen ben zo traag dat ik uiteindelijk alleen achterblijf. Tegen dat ik door heb dat ik verliefd ben op iemand zitten we al lang in de “goede vrienden fase”, een fase die je niet meer zomaar op het spel zet.

Hij staat al na 5 minuten te kussen op de dansvloer. Ik ga eens naar de film, ga uit eten, win een spelletje Machiavelli … Eens ik dan doorheb dat ik meer wil, laat ik ons mail- en smsverkeer analyseren door wel tien ervaringsdeskundigen en krijg hartklopping bij iedere binnenkomende sms. Zenuwen tot en met. Tot op het moment dat ik doorheb dat de jongeman in kwestie niet gevaarlijk is. Ik ontspan en word een goede vriendin. Zo ergens halverwege heb ik het kusmoment weeral gemist. Want dat mag lang duren geflirt en datingstress maar te lang is ook weer niet goed want als mijn vlam zo’n snel type is, is hij zijn interesse al kwijtgeraakt na het eerste etentje.

Ik zeg A. dat hij eens twee zou moeten nadenken want dat ik op kilometers afstand zie dat het weer fout zal lopen. Hij zegt mij dat ik eens zot moet doen en er volledig voor gaan. De tijd dat enkel mannen initiatief mogen nemen is verleden tijd.

En we antwoordden allebei hetzelfde. “Volgende keer”

 

9 gedachtes over “Twee snelheden

Geef een reactie

