Verlof in eigen hof

Standaard

De laptop is gereanimeerd. Het heeft tijd en moeite gekost -en ook wat geduld- maar ik kan terug internetten, filmpjes kijken, bloggen, mijn mails checken… Het was even afkicken maar ik heb het overleefd zonder al te veel bijverschijnselen. Ook bij jullie, want doordat ik artikels al vooruit kan plannen hebben jullie mij enkel gisteren echt moeten missen.

Mijn dagen zonder internet waren makkelijk te overbruggen. Ik ben als een gek beginnen lezen. -Het amateurhuwelijk van Anne Tyler leest vlot en Ten Oorlog, het boek bij de TV-serie van Arnout Hauben, is ook erg interessant-, heb mij toegelegd op zomerse salades, heb fietstochtjes gemaakt aan de vaart, heb afgesproken met vriendinnen die ik al te lang niet meer gezien had … En toch.. ik denk dat ik het moeilijker zou vinden om van mijn computer af te blijven als hij gewoon perfect functioneert. Nu was hij stuk, dus kon ik mij niet laten verleiden tot doelloos rondsurfen.

Een geluk dat de zon scheen.

’t Is niet omdat je geen vakantie hebt, dat je niet mag genieten van de zon he?

Ik zou hier makkelijk een artikel kunnen schrijven over de beste terrasjes van Leuven, mocktails en schaduwrijke parkjes. Drukdruk wel, want vakantie vieren combineren met een voltijdse job… dat is hard werken.

Park den Bruul is alvast goedgekeurd als picknickplek. Dekentje in het gras, frigotas gevuld met slaatjes en hapjes, goed gezelschap en een goede fles wijn. Ik moet alleen nog iets verzinnen zodat de glazen niet zo makkelijk omvallen. Of cava drinken uit gewone bekers ipv fluitjes, dat kan misschien ook helpen.

Nu vrijdag: Beleuvenissen Special met Eva De Roovere, Natalia en The Magical Flying Thunderbirds die nu The Kings of Pop heten.
En daarna ga ik een weekendje catsitten en genieten van het feit dat die katten nen hof hebben. Waar ik ook weer kan picknicken en terrassen.

 

2 gedachtes over “Verlof in eigen hof

Geef een reactie

