Straf van de weergoden

Standaard

Midden in het terrasjesseizoen heb ik nog minder zin om te gaan sporten. De kans dat ik fitnessen ooit echt leuk vind is redelijk klein maar als de zon schijnt, heb ik nog minder goesting om in een veel te warme danszaal buikspieroefeningen te gaan doen. Eigenlijk zou ik nu beter buiten sporten maar zonder sportvriendje en/of zonder lerares die mij zegt wat ik moet doen zie ik dat ook niet gebeuren. (Naar ’t Galetje fietsen om een ijsje te halen telt namelijk niet mee als sportieve prestatie)

Gisteren overtuigde ik mezelf dat het toch nog eens tijd was voor wat beweging. Een weekje niet geweest en ik voelde meteen al dat ik niet meer zo goed kon volgen. (Terwijl het na een paar weken flink fitnessen nooit voelt alsof het ineens allemaal vlotter gaat)

Twee keer gestraft… een keer door de lerares die er geen boodschap aan had dat ik vorige week in de zon lag en een keer door de weergoden…. want ik sleur natuurlijk al dagen met een paraplu behalve die ene keer dat ik middenin een onweersbui beland. Eigen schuld, dikke bult. Het zal mij leren om na de fitness toch nog een terrasje te gaan doen.

Toen ik thuiskwam zag ik eruit als een verzopen kip en kon ik weer douchen.

Een gedachte over “Straf van de weergoden

Geef een reactie

