Halfweg “de grote vakantie”

Standaard

Ik hoor collega’s en vrienden zuchten en puffen als de grote vakantie eraankomt. Wat met de kinderen?! Twee lange maanden moeten die bengels beziggehouden worden.

Voor de al de zuchters en puffers: we zijn halfweg. Tijd voor M-idzomer dus. Ik heb kaartjes voor de eerste dag van het festival in museum M in Leuven. Op het programma: Floatfall, The Bony King of Nowhere (die ik al eens zag op Deep in the Woods), Trixie Whitley maar ook een tentoonstelling van platenhoezen met een kat erop, Iwein Segers op z’n grappigst en beelden van Ugo Rodinone. Moet ik nog zeggen dat ik daar zin in heb? Geen avondopening op ’t werk voor mij vanavond en recup morgenvroeg krijg ik er gratis bovenop.

Als kind had ik daar precies geen last van… van lange vakanties en verveling. De toch-niet-zo-eindeloze vakantie vloog voorbij. Op kamp met de gidsen (meisjesscouts), vriendinnetjes die komen spelen, met de kinderen uit de buurt kattekwaad aan het uithalen, speelpleinen, knutselweek …

Geïnspireerd door een van mijn medebloggers (Als ik nu nog geweten had wie had ik jullie kunnen doorverwijzen naar haar fijne weblog) ging ik eens op zoek in de archieven en vond ik een aantal leuke zomerfoto’s terug.

Wat was het leven simpel toen 🙂 Soms vind ik het een beetje jammer dat ik geen lid ben gebleven van de jeugdbeweging want ik zie (op facebook bijvoorbeeld) dat die dames nog steeds veel aan elkaar hebben. Dan had ik ook in leiding kunnen staan en ging ik nu waarschijnlijk nog steeds als ‘kookvrijwilliger’ mee op buitenlands kamp. (Dan kon ik nu misschien koken…) Maar alles samen bekeken was het niet echt iets voor mij geweest. De gidsen dat zijn bij ons enkel meisjes en zo’n grote groep vrouwen… Ik functioneer beter met één of enkele goede vriendinnen. Zonder haan in ’t kiekenkot, dat is gegarandeerd ambras 🙂

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

2 gedachtes over “Halfweg “de grote vakantie”

Geef een reactie

