100 jaar KMI

Standaard

Het kan niet kloppen dat er minder brieven en (verjaardags)kaartjes gestuurd worden dan vroeger. Iedere keer als ik een postkantoor binnenloop, is er een ellenlange rij. En ik had échtécht postzegels nodig want er liggen kaartjes te wachten die naar Zuid-Korea gestuurd moeten worden.

Omdat mijn lunchpauze echter beperkt is, blies ik de aftocht en keek ik eens op de site van Bpost of er ergens een postpunt was waar ze mij ook zouden kunnen helpen. Ontdekking van de dag: je kan postzegels gewoon online bestellen, online betalen en dan deponeert de postbode die gewoon in uw brievenbus. Briljant systeem. Je moet zelfs geen verzendkosten betalen dus eigenlijk krijg je een postzegel gratis 🙂 Handig ook dat je op die manier kan kiezen welke postzegels je precies wil zonder dat de tientallen mensen achter je in de rij met hun ogen rollen als je de loketbediende vraagt om mooie zegels ipv saaie Alberts. (Alhoewel saaie Alberts binnenkort waarschijnlijk collector’s items zullen zijn nu Filip koning is)

Woensdagavond laat besteld, vrijdagmorgen in de brievenbus. Snelle service.

Mijn Europese postcrossingvriendjes krijgen vanaf nu speciale zegels om de 100ste verjaardag van het KMI te vieren. Warmtegevoelige postzegels. Hightech! Hip hip hip HOERA voor het KMI.

DSCI0411

5 gedachtes over “100 jaar KMI

  1. Oh, ik was daar al achter, die service, werkt best goed, maar ik zie dat jij er weer andere hebt 😀 -I want!- Na mijn paper ga ik weer een beetje écht schrijven :-p maak ik daar weer werk van; kwestie van mijn nieuwe brievenbus toch goed in te wijden (ik heb al een voorsprong sent cards tov received, aangezien ik me voorlopig op inactive gezet heb :-D)

Geef een reactie

