Bistro V

Standaard

Vandaag is het Earth Overshoot Day. Dat betekent dat we dit jaar al meer geconsumeerd hebben dan wat de aarde kan produceren op een heel jaar tijd. Met andere woorden: de draagkracht van de aarde voor dit jaar is op. Dat is weer twee dagen vroeger dan vorig jaar volgens berekeningen van WWF.

Een goede gelegenheid om nog eens wat reclame te maken voor plantaardige voeding.

Als ik zeg dat ik -ondertussen al meer dan twintig jaar- vegetariër ben, zijn er nog steeds heel wat mensen die met hun ogen rollen en zich afvragen wat ik dan wel eet. En wat ik allemaal mis doordat ik geen vlees of vis meer eet. En dat het toch niet uitmaakt die ene mens die een biefstuk eet. Als ik overtuigd was van mijn kookkunsten nodigde ik al die twijfelaars uit aan mijn eettafel maar jammer genoeg ben ik geen driesterrenchef.

Gelukkig zijn er mijn vrienden van EVA. Ze/We organiseren “Bistro V”. Dat staat voor een avondje veggie eten aan een belachelijke prijs. Een volledig plantaardig driegangenmenu voor slechts 15 euro. Ik garandeer jullie dat het lekker zal zijn. Ik sta zelf namelijk niet in de keuken maar hou mij bezig met de toog ofzo. We houden het ook gewoon, geen ingrediënten die je enkel in een obscure natuurvoedingswinkel vindt. Toegankelijke recepten die je thuis nadien zeker een keertje zelf probeert, dat is het idee.

En nadien wordt iedereen veggie uiteraard. Of iedereen last toch minstens een donderdag veggiedag in.

Kort samengevat: Maandag 9 september – 19u- Wereldcafé Leuven – 15 euro – komen eten – red de wereld

Inschrijven doe je via dit invulformulier. Haast je want de plaatsen zijn beperkt.

Een gedachte over “Bistro V

Geef een reactie

