We kijken eerst naar de ogen

Standaard

Mannen kijken bij vrouwen eerst naar hun ogen, en in tweede en derde instantie naar hun lach en ogen. Omgekeerd kijken vrouwen bij mannen ook het eerste naar de ogen en de lach, hun top drie wordt vervolledigd door de grootte. Dat stond zo in de krant.

En zo ontstond er een boeiende maildiscussie/discussie op het werk met een aantal boeiende stellingen.

  • Kijken mensen niet naar het totaalplaatje in plaats van naar één lichaamsdeel? (Ik mag trouwens hopen dat mannen eerst naar mijn ogen kijken en daarna pas naar mijn boezem. Dat praat een stuk makkelijker)
  • Goeie matches zijn spiegelbeelden van elkaar. Brad Pitt&Angelina Jolie vs the boy&girl next door. Lees: jij valt op te knappe mannen
  • Volgens mij/Bij mij is die rangschikking zeer veranderlijk. Bij iemand met opvallend mooie ogen val je op de ogen, bij iemand met een geweldige glimlach… etc. En met wat geluk val je op het totaalplaatje.

Volgens “The World Book of Love” -dat iets beter wetenschappelijk onderbouwde artikels bevat – spelen er nog/andere dingen mee bij het kiezen van een partner. Heel veel mensen kunnen namelijk een duidelijk beeld schetsen van wat ze willen. Ze hebben een duidelijk plaatje van hun droomprins(es) in hun hoofd zitten maar uiteindelijk worden we vaak verliefd op iemand die niet helemaal in dat plaatje past. Daar zijn verschillende redenen voor die ook een plaatsje verdienen in dit artikel.

  • Mensen hebben een zeer beperkt inzicht in wat er in hun eigen hoofd gebeurt. Dat de keuze om een relatie te beginnen bij twee mensen ligt, maakt het allemaal nóg een pak ingewikkelder.
  • Mensen worden aangetrokken door mensen die zich beschikbaar opstellen. Flirterig gedrag, oogcontact, … Belangstelling tonen is aantrekkelijk.
  • De criteria die vrouwen hanteren bij hun partnerkeuze verschilt afhankelijk van de tijd van de maand.

Boeiende lectuur, ik heb het al gezegd.

 

 

 

4 gedachtes over “We kijken eerst naar de ogen

    • Ik vind handen ook belangrijk… Vooral sinds ik eens een ganse avond heb staan flirten met een getrouwde man, waarvan de ring me pas héél laat op de avond opviel 😉 En van dat soort zijn er steeds meer in de juiste leeftijdscategorie…

      • Ik let ook op de handen bij vrouwen. Vrouwen met afgekloven stompjes: behalve dat het niet echt aantrekkelijk is, wijst het ook op onzekerheid, denk ik. Andere afknapper (op fysiek vlak dan): een onverzorgd gebit.

  1. Sarah

    Haha, ons bobbonne zei altijd: van een schone tafel kan je niet eten 😉
    De ogen zijn dan weer de spiegels van de ziel in de volksmond, dus dat vind ik zeker terecht om daar dan eerst naar te kijken! En een man die je boezem niet opmerkt, daar zou ik pas schrik van hebben 🙂 al moet hij natuurlijk ook een statie hoger kunnen kijken, want anders ben je idd snel uitgepraat

Geef een reactie

