SMS liefde

Standaard

Een vriend van mij, die we S. zullen noemen omdat zijn voornaam met een S begint, zit met een probleempje. Hij leerde op een feestje een meisje kennen, ze wisselden nummers uit en ze spraken nog eens af met zijn tweetjes. Het was een leuk uitstapje dus S. wil haar vaker zien. Zij vond het ook leuk, maar ze komt net uit een lange relatie en heeft op dit moment niet veel zin om weer aan een romantisch avontuur te beginnen. Ze wil hem eerst beter leren kennen maar eerst via… sms.

Dat lijkt mij nu het meest vervelende en ongeschikte medium om iemand te leren kennen. Korte, onpersoonlijke berichtjes waarin je geen nuance kan steken, geen uitleg kan geven …

A. (want haar naam begint met een A) stuurt de meest onzinnige berichten “Amai, slecht geslapen” en wordt dan ook nog eens boos als S. niet meteen antwoordt. Als ik S. over A. hoor praten denk ik dat hij haar maar beter meteen vergeet. Makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk want hij vindt haar wel leuk.

Ik ben zelfs niet zo’n sms’er en als ik van die no-news berichtjes krijg stuur ik ook geen (of niet meteen een) antwoord.Ik heb vriendinnen die iedereen persoonlijk bedanken voor een Happy B-daybericht, ik antwoord enkel als er bijstaat “Gaan we vanavond iets samen doen dan?” -of een andere concrete vraag-

Maar waar ik het eigenlijk over wou hebben –> Wat is dat met “Ik ben niet klaar voor een relatie”. Als je de man/vrouw van je leven tegenkomt dan ben je toch klaar zeker? En iemand beter leren kennen, dat kan toch altijd? Als je nadien beslist dat hij hét toch niet is, mag je dat nog altijd zeggen he.

3 gedachtes over “SMS liefde

  1. Ik zou eerlijk zeggen wat ik ook zei na mijn scheiding: de intentie is alleen flierefluiten, daten voor de leuk. Mocht ik meer gaan voelen, dan is dat mooi meegenomen. Maar ga er niet van uit. Ik ben nog herstellende en in de feestmodus.

    En elkaar leren kennen via de sms is belachelijk. Meteen afkappen. De sms is voor als je te laat dreigt te komen, of als je vraagt of je nog boodschappen mee kunt nemen oid. Meer niet. Ik vind het het stomste medium aller tijden.

  2. tineborms

    Waar ik niet akkoord mee ben: “Als je nadien beslist dat hij hét toch niet is, mag je dat nog altijd zeggen he.”

    Tja… dat is natuurlijk altijd pijnlijk… Vooral als het over fundamentele levenskeuzes gaat en je er initieel niet duidelijk over geweest bent. Ik maakte het mee en het excuus van Mr. Adorable was “Ja maar ik ging toch niet meteen zeggen dat ik geen kinderen wil, anders hadden we nooit een relatie gehad.”
    Hoe moet ik dat nu opnemen? Vertaal ik dat als: “Ja maar ik ging toch niet meteen zeggen dat ik geen kinderen wil, anders hadden we nooit een sexuele relatie gehad.”?
    Of zeg ik gewoon: ja, en nu hebben jij en ik een jaar tijd verloren omdat je niet meteen duidelijk geweest bent van in het begin… Jammer, maar mijn biologische klok tikt!

    Dus: beter meteen duidelijk zijn als je het niet ziet zitten… of als je bang bent, of fragiel, of onzeker,…

  3. Ik vind WhatsApp heerlijk, maar meer omdat ik een hekel heb aan bellen. Aan de andere kant kan ik ook niks met berichten zonder wat te zeggen.

    Ik snap dat niet klaar zijn voor een relatie wel. Soms kom je iemand tegen die heel leuk is maar dan is je hoofd er nog niet klaar voor. denk je nog te veel aan je ex of wil je je nog niet binden. Het kan.

Geef een reactie

