Mijn eerste Liebster Blog Award

Standaard

Marbelfriend nomineerde mijn blog voor de Liebster Blog Award. Eigenlijk is dat een soort kettingblog waarbij de ene blogger de andere blogger(s) een aantal vragen voorschotelt die ze moeten beantwoorden. Marbelfriend heeft wel moeilijke vragen vind ik… maar ik heb een poging gedaan om een antwoord te formuleren. Normaal gezien is het ook de bedoeling om de award door te geven maar ik stel voor dat iedereen die dit leest ermee aan de slag kan.

1) Wat is het irritantste van het irritantste dat er bestaat?

Geen wc vinden als je dringend moet, dorst hebben maar geen drank, honger maar geen eten of misschien toch maar iemand missen.

2) Favoriete CD ever?

Of het echt mijn favoriete CD is, valt moeilijk te zeggen maar de weinige keren dat ik een CD opzet is het wel eens een keertje “How to dismantle an atomic bomb” van U2. Tijdens mijn maandje roadtrippen in Nieuw-Zeeland kwamen we wel eens in streken waar de radio enkel storing liet horen. Gelukkig had onze auto een cassettedeck en hadden wij gigantisch veel cassettes. Twee geloof ik. Eentje van Jeff Buckley en eentje van U2 dus. Misschien niet mijn topfavoriet allertijde maar er hangt tenminste een mooi verhaal aan vast.

3) Hoe zou je reageren als er iemand die je maar half kent zegt “amaai, das echt typisch jij hé”

Dat is afhankelijk van af of het klopt… Ik zou in ieder geval vragen waarom hij dat zegt/denkt als het niet juist is. Ik vraag me trouwens af wat “typisch mij” is. Nét datgene in mijn handtas hebben zitten wat iemand nodig heeft, of heel idiote kleine details onthouden, of iemands nieuwe lief al door de zoekmachine gehaald hebben voor ik hem leer kennen …

4) Welke slechte eigenschap bij iemand kan je nog door de vingers zien?

Slechte eigenschappen die ikzelf ook bezit misschien? Een creatieveling die koppig vasthoudt aan zijn absurd plan kan ik ook wel appreciëren. Onzekerheid kan ook enorm schattig zijn.

5) Wanneer moest je nog eens echt dringend naar het toilet zonder dat er één in de verste verte te bespeuren viel?

Dat kan ik mij echt niet herinneren. Ik probeer zo’n momenten te vermijden door op voorhand naar ’t toilet te gaan. Met succes blijkbaar 🙂

6) Erger jij je ook soms aan facebook?

Ja 🙂

7) Noem één iets dat je alleen maar doet als er niemand in de buurt is.

Ongegeneerd in mijn neus peuteren. Als er mensen bij zijn (en die merken op dat ik in mijn neus peuter) zou dat nogal gênant zijn. Alhoewel iedereen dat weleens doet he, ik ben er zeker van! En niet enkel met een zakdoekje hoor.

8) Verzamel je iets?

Rommel? Nee serieus, ik verzamel postkaartjes. Alles wat ooit in mijn brievenbus toekomt, wordt liefdevol bijgehouden in schoendozen. En dan heb ik ook nog vier schoendozen met lege kaartjes die wachten tot ik ze verstuur. Daarnaast heb ik ook wel iets met spulletjes met polkadots en handtassen. Een postkaartje van een handtas met polkadotprint moet wel zo’n beetje mijn ultieme droomobject zijn.

Geef een reactie

