De vier regels van Joeri

Standaard

Leuven kermis is begonnen. Traditiegetrouw horen daar pintjes bij in de Vette Os en de beestenmarkt en dan weer pintjes bij het kraampje van de jaartallen van weetikveelwelkjaar en dan een vettig hapje en dan nog meer pintjes bij café Marengo.

En traditiegetrouw wijk ik af van al die tradities. Ik heb mijn eigen tradities. Cuberdons, pannenkoeken en het gezelschapsspelletjeskraam horen daarbij.

Maar dit jaar ben ik toch bij de Marengo geëindigd. Eigenlijk is dat niks voor mij. Teveel mensen, teveel zatte mensen, te weinig plaats en te weinig muziek die ik zelf goed vind. Ik draaide een knopje op, danste uren aan een stuk én hups ik vond het nog leuk ook. Alleen toen de té zatte mensen begonnen vechten vond ik er niks meer aan en ben ik afgedropen.

Dat plaatsgebrek zorgt er wel voor dat je makkelijk nieuwe mensen leert kennen. Nieuwe mensen die praktisch meteen vroegen waar mijn lief was. En zeer verontwaardigd reageerden als ik meldde dat die niet bestond. Een van mijn nieuwe vriendjes -homo en op mannenjacht- deed mij vier regels cadeau (en checkte na een half uur of ik de vier regels nog wel wist want hij vond het straf dat ik al een half uur aan de Marengo stond en nog steeds geen lief had opgedaan) Ik moet zeggen, zeer helder voor iemand die aan zo’n tempo pintjes drinkt.

De vier regels

  1. Wees zelfzeker en hou van jezelf.
  2. Weet wat je wil want als jij het niet weet dan weet niemand het.
  3. Spreek iedereen aan. Nu bijvoorbeeld, hier op de kermis. Praat met honderd mannen. (Een stelregel die hij effectief zelf consequent toepast) Van die honderd blijven er waarschijnlijk een stuk of vijf plakken voor een deftig gesprek
  4. Geef die vijf mannen uw nummer.

Ik praatte niet met honderd mannen, maar toch met een stuk of vier. Je moet ergens beginnen. Ik ga hen ook mijn nummer niet maar ik heb een naam en facebook … Dat werkte toch minstens voor één iemand.

7 gedachtes over “De vier regels van Joeri

  1. Homo-vriendjes zijn mss nog beter… Ik hoop dat je zijn naam en facebook ook hebt onthouden 😉 Voor de rest, je mag wel weten wat je wil, maar ’t is nog ni gezegd dat er 5 uit die 100 aan jouw eisen voldoen :-p mss zijn vrouwen (die al lang singel zijn) moeilijker dan mannen 😉

Geef een reactie

