De ideale eerste date

Standaard

Stel dat ik een beetje was blijven heen een weer mailen met mijn “internetdate”. Stel dat hij gevraagd zou hebben of ik eens wou afspreken. Stel dat ik “Tuurlijk, waarom niet?” geantwoord zou hebben. Stel dat wij volgende week een stapje in de wereld gaan zetten. Stel dat hij naar Leuven komt. Wat zou dan een ideale eerste date zijn?

Ik zie het niet zitten om meteen uitgebreid te gaan tafelen. Ik heb namelijk niet zo heel veel zin in ongemakkelijke stiltes. Gewoon iets gaan drinken is zo clichรฉ (en de kans op ongemakkelijke stiltes verkleint niet meteen). In de cinema geen stiltes maar ook geen mogelijkheid om iets tegen elkaar te zeggen. Zo midden in de week zijn er niet al te veel hippe concerten of tentoonstellingen die we kunnen bezoeken. En als het zo’n snertweer blijft, zit een stadswandeling er ook niet in vrees ik. Idem dito voor een bezoekje aan Leuven kermis. Ik wil toch niet op die octopustoestanden, het spookhuis of het spiegelpaleis.

*Zucht* Eigenlijk heb ik hier helemaal geen zin in ๐Ÿ™‚

Een of ander artikel in een of ander vrouwenblad dat ik onlangs las, stond dat het ideale moment voor een date na 3 weken virtueel contact is. Dat moment is al wรฉken gepasseerd en ze hebben gelijk mijn verwachtingen zijn al heel concreet. Niet ideaal voor een eerste echte kennismaking.

Maar goed, als ik lage verwachtigen heb kan het ook al niet te erg tegenvallen. In tegendeel, ik zou aangenaam verrast kunnen worden.

Ik neem mij in ieder geval voor om het luchtig en kort te houden. Als het meevalt, kunnen we altijd terug afspreken.

6 gedachtes over “De ideale eerste date

  1. Ik heb met mijn lief (na mekaar virtueel te leren kennen via onze blog) voor het eerst afgesproken aan zee. Op zowat de koudste en natste 16 augustus ooit (3jaar geleden) Ik zag er meteen op mijn best uit, want uit de wagen gestapt en een goedkope paraplu die direct in de prak waaide, dus zo verzopen als iets. We zijn dan maar gaan tea-roomen en zijn aan de praat geraakt. En nu zoveel jaar later zijn we nog altijd niet uitgepraat…

  2. Ik ben met Big gewoon iets gaan drinken en we werden bijna buitengezet :-),……ik had een regel, toen ik op date ging,……ik gaf het een uur, beviel het me niet dan was ik weg,…ik meldde dat ook keurig altijd,…..en ik heb het maar 1 keer moeten toepassen!

Geef een reactie

