Waarom cursussen timemanagement door moeders moeten gegeven worden.

Standaard

Het zit meestal wel snor met mijn timemanagement. Dit weekend het eerste kleine foutje sinds maanden. Wat zeg ik, jaren.

Ik ben dit weekend gaan babysitten op de drie kindjes van een van mijn collega’s. (7 jaar, 2 jaar en 6 maanden) De ‘ding’ van de oven met eten voor kind 1 en 2 gaat natuurlijk net op hetzelfde moment als de ‘ding’ van de microgolf met flesje van kind 3 erin. Thuis slaag ik er amper in om mijn groenten tegelijkertijd met mijn ‘vlees’ klaar te hebben en als het eens net niet moet is alles tegelijkertijd klaar.

Gelukkig blijft een ovenschotel eventjes warm want een baby van zes maanden uitleggen dat hij even op zijn fles zal moeten wachten was niet meteen een optie. Hij maakte een ander geluidje dan ‘ding’.

Respect voor de mama’s (en de papa’s natuurlijk ook) die ochtend- en avondspitsen in goede banen leiden. Die hebben geen cursus timemanagement nodig op het werk lijkt mij. Verder was het een leuke avond. Brave kindjes, leuke voorleesverhaaltjes en grappige kinderpraat.

K: Lotte, kan je mij nog eens uitleggen hoe de televisie werkt voor ik u in uw bedje steek?
L: Deze knop dient om films die we opgenomen hebben te vinden. Hier zijn de knopjes om ‘gewoon’ TV te kijken en hier bij de rode knop kan je naar Kaatje kijken. Ik weet wel niet of er nu zo laat nog Kaatje op TV is. Even checken…

….

L: *enthousiast* Ja, er is nog Kaatje!

‘k Heb toch maar niet naar Kaatje gekeken. Om in thema te blijven heb ik naar Mona Lisa Smile gekeken. De film met Julia Roberts over een vrijdenkende lerares kunstgeschiedenis die conservatieve jaren ’50 studentes niet enkel kunstgeschiedenis wil bijbrengen maar ook het feit dat ze kunnen trouwen, kinderen krijgen én studeren én een carrière hebben. Timemanagement! Best een leuk filmpje. De moeite om nog eens volledig te bekijken want ik ben later ingepikt en heb een huilbui en een flesje gecombineerd met televisie kijken.

Een gedachte over “Waarom cursussen timemanagement door moeders moeten gegeven worden.

Geef een reactie

