Fotokabien in Frankrijk

Standaard

Rond iedere twintigste van de maand publiceer ik een ‘fotokabientje’. Een foto gemaakt in een echt of virtueel fotohokje. Deze 20ste van de maand zat ik in Frankrijk dus dat is een mooi excuus om in uitgesteld relais van fotokabien te doen. De fotokabien (die eigenlijk weer niet echt een cabine was) stond opgesteld in Embraud, op het trouwfeest van Tine en François.

Het was een prachtig feest. Geen stijve bedoening of stress dat de catering het concept vegetariër niet begrijpt maar een relaxte dag waarin er tijd was om effectief met het bruidspaar te praten, nieuwe mensen te leren kennen, te genieten van de wijntjes en het lekkere eten. Zoveel lekker eten dat we de dag nadien nog eens aanschoven aan het buffet.

De foto die ik met jullie wil delen is er eentje uit het gastenboek van Tine en François. Het koppel had invulblaadjes voorzien waarop je kon schrijven hoe je hen had leren kennen en wanneer je wist dat ze gemaakt waren voor elkaar. Geen gemakkelijk klusje. Zeker voor iemand die het gewoon is lappen tekst te schrijven was het moeilijk om mij te houden aan de invulvakjes. En op die blaadjes was een plekje voorzien voor een foto. Ter plekke te fixen met een instant fototoestel. Leuk ding om eens mee te spelen.

Nu moeten ze in invulblaadjes nog bundelen en dan hebben de tortelduifjes een boek vol gelukwensen. Leuk concept vind ik zelf. Ik vond het alleen jammer dat ik de foto moest achterlaten en dat was wat lastig omdat ik hem aan jullie wilde tonen. Het werd dus een foto van een foto. Ik op de foto met een oud fototoestel, ideaal decoratiemateriaal voor een huwelijk tussen twee fotografen.

Geef een reactie

