World Vegetarian Day bij Safraan

Standaard

Het was duidelijk te merken gisteren in blogland, dat het World Vegetarian Day was. Ikzelf schreef expres geen veggieberichtje. Omdat ik vind dat de meest overtuigende manier om veggie te worden, lekker veggie eten proeven is. En online hapjes serveren is momenteel nog niet mogelijk. Daarom vierde ik samen met mijn veggievriendjes feest. Een etentje bij het huiskamerrestaurant Safraan in Sint-Joris-Weert stond al erg lang op mijn verlanglijst. Alles 100% veggie (op onze vraag zelfs vegan), 100% seizoensgebonden en 1000% lekker. Dat is geen typfout. Dat zijn drie nullen.

Tempura van zeegroenten met een bieslooksausje
Tartaar van avocado en tomaat
Ravioli met geroosterde pompoen en salie
*
Slaatje van rode biet met venkel en sinaasappel
*
Bloemkoolsoep met pistache en cress
*
Maiskoekjes met gegrilde kerstomaatjes en groene dressing
*
Marokkaanse worteltajine met kruidige couscous
*
Nazomersvruchtentaartje met huisgemaakte frambozen- en aalbessensorbet en braambessencoulis

En het beste nieuws is dat wij gisteren de laatste keer van het septembermenu geproefd hebben. Dat betekent dat er vanaf vandaag zes nieuwe gangen te ontdekken vallen ginder.

Een waar culinair orgasme. De oooo’s, aaaa’s en mmmmm’s logen er niet om. De ene onliner na de andere werd gelanceerd.

Een feest in mijn mond. Love in my tummy. Het leven is te kort om hier niet elke dag te komen eten. Dit is niet voor watjes (over de huisgemaakte harissa). Het beste wat ik ooit gegeten heb.

3 gedachtes over “World Vegetarian Day bij Safraan

Geef een reactie

