Weer drie redenen om mij graag te zien

Standaard

In de categorie ‘Volkomen nutteloze maar wel grappige onderzoeken’ –> een artikel uit het Nieuwsblad over de voordelen van een vegetarisch lief

1) Een vegetarisch lief kan je langer gezelschap houden

Want vegetarische liefjes leven langer. Gemiddeld acht jaar langer dan vleeseters. De reden hiervan? Cholestorol uit dierlijke producten doet de levensverwachting dalen, plantaardige vezels doen de levensverwachting stijgen.

Los daarvan heb ik dan ook nog een grootouders die vlotjes 90+ zijn geworden, ik ga dus heel erg oud worden.

2) Het is goed voor je seksleven

Plantaardig voedsel zou goed zijn voor het libido. En vegetariërs hebben meer energie dan vleeseters en dus ook meer uithoudingsvermogen.

3) Vegetariërs eten vaak goedkoper

Volgens de Vegetarian Times besparen Amerikanen die vlees van hun menu schrappen jaarlijks zo’n 3000 euro. Zelf ben ik er eigenlijk niet zo heel erg zeker van dat vegetarisch koken zoveel goedkoper is. Vleesvervangers zijn behoorlijk dure dingen. Veganistisch eten is nog een pak duurder dan ‘gewoon’ veggie eten lijkt mij. De prijs van een liter melk al eens vergeleken met de prijs van een liter sojamelk?

Ik kan jammer genoeg de vergelijking niet maken. Heb nooit boodschappen gedaan als vleeseter.

2 gedachtes over “Weer drie redenen om mij graag te zien

  1. En als je een man vlees geeft krijgt hij een nóg groter libido!
    Is vegetarisch spek echt zonder varken? Waarom wil een vegetarier toch de smaak van spek maar geen vlees?

    Een liter melk kost ca 1 euro, bij de aldi waarschijnlijk ca 67 ct als je houdbare neemt.
    Ik gebruik zelf rijstdrank, 1.76 per liter.
    Het is, net wat je zegt, echt niet goedkoper, behalve als mensen ook allemaal overbodige tussendoortjes nemen. Vlees uit de bio-industrie is niet duur.
    Een pak koekjes vaak nog goedkoper dan een kilo appels.
    De reden dat ik tegen soja ben (allereerst begon dat omdat ik het niet verdraag)
    is dat het een omstreden product is. Soja past helemaal niet bij ons, volgens mij, alleen al omdat het niet hier geteeld wordt.

    Ik citeer van deze website:
    http://www.milieucentraal.nl/themas/milieubewust-eten/derdewereldproducten/soja-en-palmolie

    Lokale kleinschalige voedselproductie en werkgelegenheid verdwijnen doordat gronden van kleine boeren worden opgekocht door grote sojabedrijven. De bevolking is vervolgens afhankelijk van geïmporteerde (dure) producten voor de eigen voedselvoorziening. Dit kan leiden tot voedseltekorten en een eenzijdig dieet.
    Kleine boeren lijden schade doordat aangrenzende landerijen worden meegenomen tijdens vliegtuigbesproeiingen.
    Er komt dwangarbeid voor in de sojateelt, omdat arbeiders moeten werken om hun ‘voorschotten’ terug te kunnen betalen. Het is seizoenswerk en de arbeidsomstandigheden zijn slecht.
    De leefgebieden van inheemse stammen raken bekneld tussen de enorme soja-akkers, of verdwijnen helemaal. De levenswijze en de voedselvoorziening van deze stammen komt daarmee in gevaar.

Geef een reactie

