Schoenen passen

Standaard

Een vrouw kan nooit genoeg schoenen hebben. Maar ik heb er écht nodig…

Mijn twee paar botjes zijn niet meer waterdicht, de schoenmaker weigert mijn campers te fixen (en liet mij beloven nooit meer campers te kopen), de zolen van mijn sportschoenen vertonen barsten en mijn ballerina’s hebben hun beste tijd al jaren gehad. Ik heb er écht nodig. Toch als ik deze winter mijn voeten wil drooghouden.

Ik vertrek altijd met het idee dat mijn eisen meevallen. Gemakkelijke schoenen (geen hak) die zowel onder een broek als onder een kleedje kunnen. (En aangezien er zoveel paar aan vervanging toe zijn kon ik zelfs een paar voor onder een broek en een paar voor onder een kleedje kopen).

Maar mijn benen zijn te dik voor de gemiddelde laars, mijn wreef te breed voor een gemiddelde schoen en mijn voeten te klein in het algemeen. (37)Het motto “Wie zoekt, die vindt” gaat trouwens niet op voor mij. Toch nooit op schoenenvlak.

Schoenen, dat moet liefde zijn op het eerste gezicht.

Zoals met deze pumps bijvoorbeeld. Ik ga die nooit aandoen om mee te gaan werken. Ik kan ze niet aandoen als ik een dagje op stap ga. Misschien voor een avondje uit maar dan toch niet als ik te voet over de Oude Markt moet. Maar ja, ik val op de verkeerde schoenen. Net zoals ik op de verkeerde mannen val. Alleen is het grote verschil tussen verkeerde mannen en verkeerde schoenen dat de aankoop van verkeerde schoenen toch instant geluk oplevert en daten met verkeerde mannen eindigt in tranen.

Wonders-2801-negro

12 gedachtes over “Schoenen passen

    • Dat is rommel volgens de schoenmaker. Dat zou oorspronkelijk een kledingmerk geweest zijn en kleermakers kunnen geen schoenen kopen. Ik mag dus ook geen schoenen kopen van Esprit of bij de Zara of … En als ik ze koop en ze zijn kapot moet ik niet bij hem komen zagen…Hij weigert ze te herstellen.

  1. Waar moet je dan schoenen kopen volgens hem,………en schoenen die zowel onder een broek als kleedje passen zonder hak, mmmm, ik geloof dat mijn been dat echt nodig heeft een hak,…….en ja, dat houdt in regelmatig pijnlijke voeten :-), ik geef het toe ik ben een ijdeltuit,……de sneakers met sleehak in zijn een PRACHTIGE uitvinding,……dat geeft comfort en het staat stukken eleganter,…….succes met je zoektocht en zo van die stoere moterlaarsjes waarmee ze je rond je oren slaan? Zij zien er alvast heel comfortabel uit,……

  2. O wat herkenbaar 🙂 Mijn moeder noemt me Imelda Marcos … (zowel wat schoenen als jassen en sakosjen betreft). En wat verkeerde mannen betreft … Ik weet eig niet hoe Imelda dat deed 🙂

Geef een reactie

