Crowdsourcing

Standaard

Weet je wat ik zo geweldig vind aan facebook en andere sociale media? Dat je een vraag kan stellen en dat je meteen een antwoord krijgt. Crowdsourcing heet dat.

Beste facebookvrienden, ik heb kaarsvet gesmost op mijn giletke. Hoe krijg ik dat daar af? Ik ga een weekend naar Gent en vraag mij af welke hotspot ik niet mag missen. Enig idee waar ik mijn auto kwijtgeraak als ik naar de zuidmarkt in Brussel ga? Dat genre vragen.

Mijn laatste infovraag was jammer genoeg minder succesvol. Ik vertrek vrijdag naar Madrid maar niemand heeft tips voor mij. Geen lekkere vegetarische restaurantjes, geen tips van de locals, geen gezellige cafeetjes om ’s avonds een stapje in de wereld te zetten, geen musea die ik echt moet bezoeken … Ik heb vijf reisgidsen dus ik kan wel iets vinden maar insider-info is altijd leuk.

De weinige mensen van wie ik weet dat ze in Madrid geweest zijn, hebben niet echt vrolijke herinneringen aan hun reis. Zakkenrollers, nachtlawaai en claustrofobische toestanden. Niet dat dat mijn enthousiasme tempert. Het is allemaal een kwestie van voorbereiding. Ik heb nieuwe oordopjes gehaald bij de apotheek. (En er zit niks in mijn zakken van grote waarde – al is een identiteitskaart wel handig als ik terug wil komen met het vliegtuig)

Met andere woorden: laat de Madridtips maar komen! Ik ga alvast mijn valies pakken.

5 gedachtes over “Crowdsourcing

  1. Sarah

    Mss gewoon een reistip ivm die paspoort. Je kan je recente id. kaart best naar jezelf mailen, zo heb je altijd nog toegang tot een kopij mocht je id. gestolen worden 😉

  2. Helaas, pindakaas, ik was er nog nooit, maar weet je wat leuk is om te doen in elke stad: je spreekt iemand aan die er leuk uit ziet en vraagt naar diens favoriete plek. Je gaat daarheen en vraagt daar opnieuw een leuk iemand om je volgende bestemming. Zo doorkruis je de stad en ontwijk je wellicht de al te toeristische trekpleisters.. Bovendien kan je het tips vragen aanpassen aan het moment van de dag: Waar lunch jij het liefst? etc.
    Veel plezier

Geef een reactie

