Ese o ese

Standaard

Of met andere woorden: dit en dat in Spaans.

Of nog met andere woorden: ik ben terug in het land en het was tof in Madrid. En ook in Toledo want beide steden zijn perfect combineerbaar als je een citytrip naar hartje Spanje boekt.

Ik heb heel wat kilometers afgelegd en kan zeggen dat ik Madrid grondig onder de loep genomen heb.  Gelukkig geen ervaringen opgedaan met zakkenrollers of nachtlawaai en ik heb mij niet geërgerd aan de Spaanse organisatie of het gebrek eraan. 

Enkele eigenaardigheden/hoogtepunten/tips op een rijtje

  • De botanische tuin en het Retiropark bleken zeer fotogeniek. Herfstkleuren!
  • Zowat al de musea zijn op het een of andere moment gratis toegankelijk. Alleen klopten die uren nooit met wat in onze reisgids vermeldt stond. Op voorhand checken is dus de boodschap als je centjes wil besparen
  • Elke dag ben ik minstens één keer aangesproken door iemand die de weg vroeg. Alsof ik eruit zie als een local… Ik ben blond… en ik was daar duidelijk in de minderheid. De meningen zijn trouwens verdeeld. Volgens sommige van mijn vrienden kan ik perfect passeren voor een Spaanse
  • Heel wat leuke winkeltjes gedaan. En een desigualrokje gescoord. De zondagse (rommel)markt El Rastro was ook een speciale shopervaring
  • Een bezoek aan de stierengevechtenarena was zeer interessant maar mijn belangrijkste vraag bleef onbeantwoord. (Zijn er ook Spanjaarden die die stierengevechten niet zo’n goed idee vinden?)
  • Mijn oordopjes waren niks waard maar gelukkig was het in Hostal Gonzalo zeer rustig. Ideale locatie ook. Allen daarheen zou ik zeggen

Een paar fotootjes om een idee te geven van de trip.

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

 

3 gedachtes over “Ese o ese

Geef een reactie

