Veggie in Madrid

Standaard

Spanjaarden en vegetarisch eten, er is nog wat werk aan zullen we maar zeggen. De ‘jamon’ is er alom tegenwoordig. In de gemiddelde broodjeszaak is het zeer ongebruikelijk om gewoon een broodje met kaas te vragen. Kaas is een extraatje. Bovenop de ham of de tonijn. Over veganistische broodjes moet ik het al helemaal niet hebben.

Er zijn natuurlijk de churros con chocolate, een soort van smoutebollen maar dan lang en minder fluffy. De Spanjaarden eten dat als ontbijt of vieruurtje. Als ontbijt zou ik er nooit aan beginnen en ook als vieruurtje kon het zware spul mij maar matig bekoren.

Een broodje tortilla en de paella waren dan weer meevallers.En het kraampje met tofu-empanada’s in de Mercado San Miguel.

Gelukkig zijn er in Madrid ook vegetarische restaurants te vinden. Een absolute must voor elke fan van plantaardige voeding is het restaurant ‘Yerbabuena‘. Knal in het centrum van de stad, een fantastisch lunchadres. Voor 20 euro krijg je er een viergangenmenu, inclusief drank en vriendelijke bediening.

Ik denk dat de foto van mij met een bordje paella de gelukzaligste is van al mijn vakantiefoto’s.

Geef een reactie

