Kikkertips

Standaard

Een tijdje geleden ontdekte ik een blog vol met foto’s van Kermit de Kikker. “Wat is dat?!” dacht ik. En toen las ik dat het de bedoeling was om leestips te delen met andere mensen. Ideaal want mijn leeslijst vordert snel en met het gure herfstweer dat eraan komt…

Het laatste boek dat ik las is “En uit de bergen kwam de echo” van Khaled Hosseini en dat heb ik meteen aan mijn drie “kikkervriendjes” aangeraden. Wie “De Vliegeraar” of “Duizend schitterend zonnen” de moeite vond zal ook Hosseini’s derde boek kunnen smaken. De driejarige Pari wordt verkocht aan een kinderloos koppel in Kabul. Doorheen de hoofdstukken passeren we bij Pari, haar broer die haar niet kan vergeten, haar oom -die de verkoop regelde- en we krijgen dus een behoorlijk ingewikkelde familiekroniek te lezen. Ingewikkeld om nu even uit te leggen maar als je het boek leest kan je zonder problemen volgen. Er zijn heel wat ontroerende scènes en de taal is ongelooflijk mooi. Ik ben verschillende nachten te laat gaan slapen om toch maar een extra hoofdstuk te kunnen lezen.

(Interessant beginpunt trouwens…een zusje verkopen…)

Ik hoop dat Els, Ruth en Margot het ook zo’n leuk boek vinden. En anders kunnen ze nog altijd genieten van de thee die ik in hun envelop gestopt heb (en van de andere tips die ik hen cadeau deed)Ondertussen kreeg ik al twee leeslijstjes – en een visjesbladwijzercadeau van Els– en kan ik beginnen aan mijn leesherfst.

Wat ik ga lezen de komende dagen/weken

  • Helemaal gelukkig word je nooit – Anna Gavalda
  • Zwaarden, paarden en ziektekiemen – Jared Diamond
  • Extreem luid en ongelooflijk dichtbij – Jonathan Safran Foer (ja die van dat veggieboek)

En als ik durf wreck ik eens een journal. Boeken beschadigen ligt namelijk niet in mijn aard.

 

 

En het beste is: ik verwacht nog post van één kikkervriendje dus mijn brievenbus gaat nog meer leestips mogen ontvangen.

2 gedachtes over “Kikkertips

  1. Super leuk om enerzijds vertrouwde titels terug te zien, waar mijn hart ook al zwaarder van ging slaan, en ook nieuwe boeken te ontdekken. De geschiedenis van de liefde kan ik ook ERG aanraden! En Foer. Ik ben zelf benieuwd naar die Jared Diamond…
    Veel leesplezier!

Geef een reactie

