EHBD – eerste hulp bij daten

Standaard

Ex-Miss België Annelien Coorevits heeft een boek geschreven over daten. Die heeft makkelijk praten natuurlijk, Van een gebrek aan mannelijke aandacht kan zij geen last gehad hebben. Gelukkig is Annelien al van straat -Anderlechtverdediger Olivier Deschacht is de gelukkige- en moet ik de overgebleven mannen niet met haar delen.

Bij de lancering van een boek horen natuurlijk de gebruikelijke interviews en we kwamen al te weten dat de man de rekening moet betalen bij de eerste date, openingszinnen best iets fantasierijker mogen en seks op de eerste date taboe is. Olivier heeft 8 à 9 afspraakjes moeten wachten.

Ikzelf vind het absoluut geen probleem de helft van de rekening te betalen en qua openingszin ben ik al tevreden met “Hallo, mijn naam is …”. Qua seks op de eerste date sluit ik mij wel aan. Hard to get spelen hoeft niet maar te makkelijk hoeft het nu ook weer niet te gaan. Daarbij leer ik graag eerst iemand kennen voor ik met hem het bed deel.

Maar… er is ook een “te lang”. Als je na X-aantal dates goede vrienden worden. (Genre maatjes, makkers, one of the guys) Het kusmoment is al lang gepasseerd en je wil hem als vriend ook niet meer kwijt.

En er zijn nog mensen die met dat probleem zitten. Ik had het onlangs met een vriend van een vriend over “te lang wachten” en ineens veranderde hij in een gentleman first class. Verwarrende situaties allemaal. Want nu wil ik wel eens afspreken met hem, maar is dat dan een date? En zijn vrienden van vrienden sowieso “no go zone”? En waarom vind ik hem nu opeens interessant? Omdat hij mij gelijk geeft? Dat eeuwige geanalyseer, ik word er moe van. *Aaargh*

Hoe je dat allemaal moet aanpakken staat natuurlijk weer niet beschreven in de vakliteratuur, Annelien concentreert zich op de eerste date.

Pieter Embrechts testte de tips. Ik heb de indruk dat er niet echt wereldschokkende feiten in vermeld staan maar het filmpje is wel behoorlijk grappig. (Het testfilmpje zie je hier.)

6 gedachtes over “EHBD – eerste hulp bij daten

  1. Ik zit met hetzelfde probleem als jij. Als je te lang met iemand afspreekt, wordt hij/zij gewoon een vriend/vriendin. Ermee naar bed gaan zou ik zelfs niet kunnen, of toch niet zonder te lachen of een gek gevoel krijgen omdat het meer een vriendin is.

Geef een reactie

