Cats and dogs

Standaard

Mijn vrije dinsdagmiddag viel -letterlijk- een piepklein beetje in het water. Ik had al voorspeld dat ik met geen stokken meer buiten te krijgen zou zijn als Frank en Sabine het bij het rechte eind hadden dus ging ik meteen na het werk boodschappen doen en sloot ik me op in mijn appartementje. Gewapend met een stapel postkaartjes en een aantal liters thee (want ik voel dat ik zeer binnenkort keelpijn mag verwachten).

Geen tentoonstelling, geen omweg langs de muziekwinkel, zelfs geen stop bij de bib.

Het was al een tijdje geleden dat ik nog een lading postkaartjes de wereld instuurde en als ik zelf niks stuur krijg ik natuurlijk ook geen post. Mijn nieuwe lading post gaat o.a. naar Indonesië, Hong Kong, Tsjechië, Finland en China.

De Finse postcrosser schreef dat ze hoopte kaartjes te krijgen van exotische bestemming en ik schreef dat België misschien niet de meeste exotische bestemming was maar dat ik toch hoopte dat ze blij zou zijn met mijn kaartje. Dat het ‘cats and dogs aan het regenen was’, dat ik dus lekker binnen bleef om kaartjes te schrijven en dat ik mij afvroeg waar die uitdrukking vandaan kwam.

Iemand een idee? Ik heb nog nooit katten of honden uit de hemel zien vallen. (Ook nog geen mannen trouwens Weather Girls) In andere talen vallen er nog andere dingen uit de lucht. In het Afrikaans regent het oude vrouwen, in Noorwegen vrouwelijke trollen…

 

Een gedachte over “Cats and dogs

  1. Geen flauw benul! Pipoos is ook een echte winkel trouwens, hier in Antwerpen hebben we er een in de Jezusstraat en één in het Wijnegem Shopping Center. Maar je vindt zo’n porseleinstiften wel in elke knutselwinkel, veronderstel ik. Banier zal ze ook wel hebben!

Geef een reactie

