Marina Marina Marina

Standaard

Moeilijke keuze in de cinema gisteren. Marina of Inside Llewyn Davis. De jeugdherinneringen van Rocco Granata of een uitstapje naar de folkscène van de jaren ’60 samen met de broertjes Coen.

Het werd Marina. Na een drukke (vrijwilligers)werkweek had ik wat nood aan ontspanning, een film waar ik gewoon voor mocht achteroverleunen. Inside Llewyn Davis kan ik altijd nog later gaan bekijken.

Mijn verwachtingen werden ingelost. Marina is een gezellig tussendoortje. Matteo Simoni is een zeer charmante Rocco. De echte Rocco Granata hééft een rolletje in de film. Het einde is ontroerend schoon. En dat Italiaans klinkt toch zo mooi. Als ik ooit nog eens op wat tijd op overschot heb, moet ik dat toch maar eens leren. De cinema zat trouwens vol senioren, dat had ik dan weer niet verwacht. Ik had gegokt op een voornamelijk vrouwelijk publiek maar we waren dus omringd door 70+ koppels.

’t Is dus geen oscarwinnaar. Geromantiseerd, ja. Een documentaire over het leven van de Italiaanse mijnwerkers is het natuurlijk niet geworden. Absoluut genietbaar, ook ja. Fijne avond gehad.

2 gedachtes over “Marina Marina Marina

Geef een reactie

