Wedden op een volledige paardenmolen

Standaard

’t Zijn drukke dagen geweest. Repeteren, repeteren en concerteren. Gisterenavond was ons eerste concert samen met Geena Lisa. Knappe zangeres (dan heb ik het niet enkel over haar looks), enthousiast publiek en goed gelachen op het podium. Voor de liefhebbers: vanavond doen we dat kunstje nog eens over. 19u, zaal Den Elzas, Huldenberg.

’s Avonds laat ben ik nog in après-concert-roes een verjaardag gaan vieren. Of het lag aan de complimentjes op mijn nieuw kleedje, de wijze woorden van Joeri of het overaanbod aan knappe mannen in de zaal (de organisatie van het feestje was in handen van een wielerclub) weet ik niet maar ik dacht bij mezelf “Waarom zou ik niet eens gaan wedden op verschillende paardjes tegelijkertijd? Desnoods een hele paardenmolen.”

Maar wildvreemde mensen aanspreken is echt niet voor mij weggelegd. Dus hield ik het bij mijn eerste rondje russian roulette met knappe mannen op vrienden van vrienden.

Vriend nummer één zie ik wel eens vaker op een feestje maar feestjes zijn zo luid. Niet echt een fijne locatie voor een babbel. Toch eens een poging gedaan om meer contact te zoeken. Toffe kerel, daar wil ik gerust eens een avondje mee aan de toog hangen. Veel geschikter voor een babbel.

Van vriend nummer twee was ik verbaasd dat hij mij nog kende. Onze gemeenschappelijke kennissen zijn bezig met huisje boompje kindje en gaan niet zo heel vaak meer uit. Hij kende zelfs mijn naam nog. Toffe babbel, gezellig toch zo in elkaars oor schreeuwen… Hij heeft in ieder geval wat te vertellen. De kans dat ik hem weer toevallig tegenkom is niet zo groot dus misschien loont het de moeite om de gemeenschappelijke kennissen eens te interpelleren… Alhoewel, hij wou weten hoe oud mijn vriendin was.

Conclusies van de avond: de wereld is belachelijk klein – zet een groep mensen bij elkaar en er blijken ineens tientallen linken te bestaan tussen die mensen, als ik mensen aanspreek die ik al ken ga ik niet veel nieuwe mensen leren kennen, feestjes zijn leuk maar luid, als ik een lijstje opmaak van single mannen met wie ik wel eens op stap wil gaan kom ik makkelijk aan tien namen, dat zijn minstens tien redenen om geen maanden te blijven wachten op die éne.

Genoeg stof voor een paar uur wakker liggen deze nacht.

Tijd voor een middagdutje. Mijn ogen zien eruit alsof ik uren aan een stuk heb moeten wenen (en dat is dus niet zo).

Een gedachte over “Wedden op een volledige paardenmolen

  1. En Geena is ook erg vriendelijk ook! Toen ik deze zomer voor Vlaanderen Muziekland als geluidstechnicus werkte, was ze toch telkens heel vriendelijk en aanspreekbaar. En join the club, als het aankomt op mensen aanspreken. 🙂

Geef een reactie

