180 per maand

Standaard

Omdat ik misschien eventjes wat stiller ben dan gewoonlijk, doe ik jullie graag een leestip cadeau.

Brussels parlementslid Carla Dejonghe (Open VLD) probeert van 14 november tot 14 december een maand lang rond te komen met zes euro per dag (exclusief vaste kosten). Evenveel als Miss Dakloos 2010 maandelijks kan besteden. Ze houdt een dagboek bij op de website van de Standaard over haar bevindingen en ik vind het boeiend om dat te volgen.
180 euro per maand is weinig en er zijn mensen die het met nog veel minder moeten rooien.
Tellen of je nog genoeg hebt voor een boterham met kaas, twijfelen of je al dan niet de verwarming zal aanzetten, bezoekjes aan de cinema kan je helemaal op je buik schrijven. Ik mag mijn beide handjes kussen dat ik mijn rekeningen vlot kan betalen en de prijs van een theaterticket geen issue is om te beslissen of ik al dan niet naar een voorstelling ga kijken.
Morgen comedy voor het goede doel. Thomas Smith mag mij aan het lachen krijgen.
3 gedachtes over “180 per maand

  1. Ik volg haar dagboek op de Standaard en was ook van plan om erover te bloggen… Schrijnend vond ik vooral het volgende stukje: “En bij mama is het niet alleen een stuk warmer, Pluto en Quick zijn er ook. Twee trouwe viervoeters, die altijd blij zijn me te zien. Onvoorwaardelijke liefde. Voor sommigen is hun hond inderdaad hun enige vriend.”

Geef een reactie

